دستبند قانون بر دست مادر و فرزند

جعل عنوان ، شگرد مادر و فرزند کلاهبردار

رئيس پليس آگاهي استان البرز از شناسايي و دستگيري مادر و فرزندي که با جعل عناوين مختلف از شهروندان کلاهبرداري مي کردند خبر داد .


 
 
 سرهنگ «حميدرضا گل صباحي» رئيس پليس آگاهي استان البرز در تشريح اين خبر به خبرنگار باشگاه خبرنگان گفت : در پي دريافت اخبار و گزارشهايي مبني بر اينکه افراد ناشناسي با معرفي خود به عنوان مددکار زندان يا مامور نيروي انتظامي به قصد آزاد کردن زنداني و يا اخذ مجوز ترافيک از شهروندان در سطح شهر کرج اقدام به دريافت وجه نقد کرده و به اين شيوه اقدام به کلاهبرداري مي کردند ، با توجه به حساسيت موضوع پيگيري آن بلافاصله در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت .
وي در ادامه گفت : اکيپي از کارآگاهان پليس آگاهي با انجام اقدامات اطلاعاتي گسترده و تحقيقات نامحسوس سرانجام هويت يکي از اين افراد کلاهبردار را مورد شناسايي قرار دادند .
سرهنگ گل صباحي افزود : فرد مورد نظر که جوان 25 ساله اي بود به مدت چندين شبانه روز تحت کنترل نامحسوس ماموران قرار گرفت و با تحت نظر قرار دادن کليه ترددها و قرار ملاقاتهاي وي سرانجام متهم به همراه همدستش که زن ميان سالي بود در حاليکه قصد کلاهبرداري از يک زن جوان با وعده دروغين آزادي همسر وي از زندان را در قبال دريافت 500 هزار تومان وجه نقد داشتند دستگير و به پليس آگاهي منتقل شدند .
در بازجويي هاي تکميلي ماموران پليس آگاهي از متهمان دستگير شده مشخص شد که اين متهمان با هم نسبت مادر و فرزندي داشته و متهم رديف دوم داراي سابقه کيفري نيز مي باشد .
رئيس پليس آگاهي استان البرز در خصوص شگرد و شيوه کلاهبرداران گفت : اين زن کلاهبردار با همکاري فرزند خود با سه شيوه متفاوت از افراد کلاهبرداري مي کردند ، به اين طريق که اولا با پرسه زدن در اطراف مراجع قضايي و زندانها و آشنا شدن با اشخاصي که يکي از بستگان آنها در زندان به سر مي برد با چرب زباني و معرفي خود به عنوان مددکار زندان و دادن وعده هاي پوچ اقدام به دريافت مبالغي وجه نقد جهت آزادي زنداني از زندان مي کردند .
گل صباحي افزود : در روش ديگر متهمان با به دست آوردن دسته چک هاي مسروقه به طرق مختلف با اشخاص سرشناس و متمول آشنا شده و با توسل به گريه و زاري و عنوان اينکه پسر سرطاني بستري شده در بيمارستان دارند با دريافت وجوه نقد ، به عنوان ضمانت ، چک هاي مسروقه را در اختيار آن افراد قرار مي دادند .
رئيس پليس آگاهي استان البرز در خصوص شيوه ديگر و آخرين شگرد اين مادر و فرزند گفت : آنها پس از آشنا شدن با افراد مختلف و ريختن طرح دوستي با آنها و معرفي خود به عنوان مامور نيروي انتظامي و ادعاي داشتن اختيارات واهي و نفوذ در دستگاههاي دولتي اقدام به دريافت وجه نقد در قبال انجام دادن درخواستهاي آنها را مي کردند .
گفتني است ، متهمان پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي و از آنجا با صدور قرار وثيقه قانوني روانه زندان شده و در اين رابطه نيز تعداد 7 نفر شاکي شناسايي و به پليس آگاهي دعوت شدند .
رئيس پليس آگاهي استان البرز در خاتمه به شهروندان هشدار داد که به اينگونه افراد که با وعده هاي پوچ و واهي به آنها قول آزادي بستگانشان از زندان و يا نفوذ در دستگاههاي دولتي و فراهم کردن وام و يا وجه نقد را مي دهند، اعتماد نکرده و با هوشياري و توجه به هشدارهاي پليس اجازه سوء استفاده به افراد کلاهبردار را که قصد اخاذي از آنها را دارند ندهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار