خوزستان/

ناوگان شركت ملی حفاری ایران گذر از مرز 420 هزار متر را تجربه كرد

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران گفت: ناوگان حفاری این شركت در سال جهاد اقتصادی گذر از مرز 420 هزار متر حفر چاه های نفت و گاز را تجربه كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، حیدربهمنی دراین باره اظهار كرد: این ركورد به همت كاركنان سخت كوش بخش های عملیاتی و پشتیبانی دستگاه های حفاری خشكی و دریایی این شركت برای نخستین بار در تاریخ صنعت حفاری كشور به ثبت می رسد.

مهندس حیدر بهمنی با اشاره به این كه این متراژ حفاری در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 93 هزار متر فزونی دارد، افزود: پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به حدود 450 هزار متر افزایش یابد.

وی به اتمام و تكمیل حفاری 176 حلقه چاه های نفت و گاز از جمله 21 حلقه چاه دریایی در این مدت اشاره كرد و گفت: بازسازی و ارتقای دستگاه های حفاری، توسعه ناوگان حفاری از 63 دستگاه در پایان سال 89 به 70 دستگاه در سال جاری و تفكر بسیجی مجموعه همكاران از دلائل كسب این موفقیت ها است.

بهمنی گفت: رشد و تعالی دانش فنی كاركنان، كاهش زمان های تلف شده در كار، رعایت اصول ایمنی و استانداردها و همت و كار مضاعف برای شتاب بخشی در عملیات حفاری و جلوافتادگی از برنامه های پیش بینی شده از دیگر دلائل بدست آوردن این ركورد قابل توجه است.

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران افزود: از این میزان حفاری بیش از 41 هزار متر حفاری جهت دار بوده كه از شیوه های پیشرفته در صنعت حفاری به شمار می آید.

وی اضافه كرد: همكاران ما از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه موفق شدند حفاری و تكمیل 40 حلقه چاه را 410 روز زودتر از برنامه پیش بینی شده از سوی كارفرماها به پایان برسانند كه از نظر اقتصادی برای كشور بسیار با اهمیت است.

بهمنی گفت: همسو با موفقیت های كسب شده در بخش حفاری، این شركت در زمینه انجام دست كم 20 نوع خدمات جانبی فنی تخصصی و ویژه نیز كه وجه تمایز آن در قیاس باشركت های فعال در عرصه صنعت حفاری در جهان است خوب عمل كرده و در مدت پیش گفته 7 هزار و 693 عملیات به شركت های حفاری و نفتی در سطح كشور ارایه داده اند.

شركت ملی حفاری ایران، یكی از شركت های بالادستی زیرمجموعه شركت ملی نفت ایران است كه حوزه ستادی آن در اهواز استقرار دارد و بیش از 90 درصد عملیات حفاری و خدمات فنی و تخصصی این صنعت را در مناطق خشكی و دریایی 11 استان نفت خیز كشور با به كار گیری 70 دستگاه حفاری انجام می دهد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.