زاهدان/

نامزدهای متخلف در انتخابات پایبند به قانون اساسی نیستند

رییس هیات بازرسی نهمین دوره انتخابات مجلس در سیستان و بلوچستان گفت: نامزدهای انتخاباتی كه در تبلیغات قوانین را زیر پا بگذارند، در واقع نشان می دهند كه در عمل پایبند به قانون نیستند و نمی توانند در منصب نمایندگی مجلس مبتنی بر قانون اساسی ایفای نقش كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگارن،رجبعلی شیخ زاده افزود: یكی از نشانه های نامزدهای اصلح قانونمداری و حركت در مسیر قانون است كه نامزدهای متخلف این مولفه، صلاحیت را از دست می دهند.
وی بیان كرد: در تبلیغات انتخاباتی، نامزدها باید داشته ها و توانمندی های خود را به منصه ظهور برسانند و از تخریب سایر نامزدها كه مصداق تخلف انتخاباتی است، اجتناب كنند.
وی اظهار داشت: نامزدها توجه داشته باشند كه تبلیغات انتخاباتی با صرف هزینه های هنگفت در سیستان و بلوچستان نتیجه نمی دهد زیرا مردم هوشیارند و می دانند كه این گونه نامزدها در كرسی نمایندگی برای مردم مفید نخواهند بود.
معاون برنامه ریزی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: نامزدها باید از دادن وعده هایی كه امكان عمل در آن وجود ندارد، خودداری كنند، زیرا حساسیت ها را بیشتر و سطح انتظارات مردم را افزایش می دهد.
شیخ زاده بیان كرد: نامزدهایی كه برای جلب آرای مردم قول ها و وعده های بی اساس و بیهوده می دهند كه در نهایت قادر به انجامشان نیز نیستند، تنها باعث بالا رفتن سطح انتظارات مردم و به دردسر افتادن مسوولان محلی می شوند.
رییس هیات بازرسی انتخابات نهم مجلس در استان گفت: مباحث خردی كه بعضا از سوی برخی نمایندگان مطرح یا قول هایی كه از سوی آنان داده می شود، در واقع سطح نمایندگی را پایین می آورد.
وی افزود: كسی كه از یك شهرستان رای می آورد و اعتبارنامه وی در مجلس تصویب می شود و برای خدمت به مردم قسم یاد می كند، نماینده یك ملت است كه از یك حوزه انتخابیه برگزیده شده و باید بتواند مصالح كشور را تشخیص دهد، یك سیاست گذاری كلان برای كل كشور داشته و دغدغه های ملی را پاسخگو باشد.
شیخ زاده اظهار داشت: برخی افراد در زمان انتخابات مجلس، در تبلیغات، خود را به یك عامل اجرایی تبدیل می كنند و بعضا فراموش می كنند كه یك عامل قانونگذار و سیاست گذار هستند.
او ادامه داد: این گونه افراد در تبلیغات خود یك سری مسایلی را مطرح می كنند و قولهایی می دهند كه انتظاراتی را برای مردم بوجود می آورد و در نهایت مردم آنها را از مسوولان محلی مطالبه می كنند و آنان را به دردسر می اندازند.
معاون استاندار اظهار داشت: در زمانی كه یك كاندیدای مجلس رای می آورد، مردم وی را یك مسوول دولتی و مملكتی می پندارند و از فرماندار، بخشدار و مدیر كل قولهایی را كه نماینده در زمان نامزدی خود بیان كرده، مطالبه می كنند در حالی كه نماینده عامل اجرایی نیست و نمی تواند به این قبیل وعده های خود عمل كند.
وی گفت: هر چند مطالب مذكور به این معنا نیست كه نمایندگان نسبت به مسایل منطقه ای بی توجه باشند بلكه باید مسایل منطقه ای را با مصالح كشور منطبق و سپس آنها را در مجلس مطرح كنند.
وی افزود: نمایندگان مجلس اعتبارات مالی دولتی در اختیار ندارند كه بخواهند عملیات اجرایی انجام دهند بلكه در مجلس به عنوان یكی از 290 نفر نماینده كشور مطرح هستند لذا مطالباتی كه برای مردم بوجود می آورند باید قابل برآورده شدن باشد و به انتظارات دامن نزند.
رییس هیات بازرسی انتخابات در سیستان و بلوچستان گفت: صحنه انتخابات، میدان رزمایش قدرت جمهوری اسلامی ایران است كه از حضور پرشور و گسترده مردم در صحنه های مختلف نشات می گیرد.
وی بیان كرد: حضور حداكثری مردم ولایت مدار استان در انتخابات، میثاق دوباره با امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری است كه دژ مستحكمی را در مقابل زیاده طلبان و قدرت طلبان جهانی بوجود خواهد آورد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.