مدیر کارگاه طرح و فیلمنامه سیمافیلم؛برنده اصلی سیمرغ بهترین فیلمنامه بخش بین الملل

مدیر کارگاه طرح و فیلمنامه مرکز سیمافیلم برنده اصلی سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه سینمای سعادت بخش بین الملل سی امین جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران روابط عمومی معاونت سیما؛جعفر حسنی به روابط عمومی سیمافیلم گفت:" فیلمنامه فیلم "ریسمانی نزدیک تر از رگ" را بر اساس قصه ای کوتاه از نویسنده ای لبنانی بنام عبدل القدوس الامین به نگارش در آوردم،اما در اشتباهی سهوی نام من و نویسنده داستان در فرم شرکت در جشنواره جا به جا شد و به همین دلیل در مراسم اختتامیه بخش بین الملل جشنواره، نام ایشان به جای نام من به عنوان برنده سیمرغ بهترین فیلمنامه قرائت شد که پس از آن اصلاح شد و پیرو پیگیری های آقای شمقدری رئیس سازمان سینمایی سیمرغ و لوح تقدیر ظرف چند روز آینده عودت داده می شود."
گفتنی است "ریسمانی نزدیک‌تر از رگ" به کارگردانی مسعود اطیابی برگرفته از داستانی کوتاه بنام " سبد" نوشته عبدل القدوس الامین است که در سکوت خبری در کشور لبنان ساخته شد .
تهیه کنندگان این فیلم مرتضی شمسی از ایران و شیخ ظاهر تهیه کننده شبکه المنار لبنان هستند.تدوین فیلم توسط مستانه مهاجر در ایران صورت گرفته است و صداگذاری فیلم در لبنان و به صورت دالبی ساراند انجام شده است.
اقتباس از رمان و برگردان تصویری آن توسط جعفر حسنی انجام شده و پرداخت نهایی فیلمنامه توسط کارگردان صورت گرفته است. از از اوایل فروردین ماه امسال گروه درگیر مراحل پیش تولید و تولید فیلم بودند و حدود چهار ماه این مراحل به طول انجامید.
داستان فیلم درباره زندگی نوجوانی شانزده ساله در اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی است. بازیگران فیلم لبنانی هستند و زبان فیلم به عربی است./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار