چند نکته کلیدی در انتخاب هتل های خارج از کشور

هزینه‌ی یک ویلا یا آپارتمان خوب در ارمنستان معمولاً کمتر از ٥٠ هزار تومان برای هر شب است، با کمی تحقیق و وسواس می‌توانید جایی را رزرو کنید که کاملاً تمیز و مرتب و منظم باشد و از اقامت در آن جا واقعاً لذت ببرید

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، برای انتخاب محل اقامت چند چیز مهم است، بدون شک بودجه از مهم‌ترین هاست، اما حتی شاید مهم‌تر از آن «هدف سفر» است.

یکی از رایج‌ترین انواع اقامت در سفرها و خصوصا سفرهای طولانی یا دسته‌جمعی، اقامت در ویلا، آپارتمان، یا هتل-آپارتمان است.

در این محل‌ها معمولاً امکانات پخت و پز و لباسشویی و ... دیده شده و می‌تواند در مقرون به صرفه کردن هزینه‌ی کلی سفرتان کمک شایانی نماید.

ویلا نمونه‌ی چنین محل‌اقامت‌هایی را در ارمنستان، کوش آداسی و ... می‌توان به وفور یافت، هزینه‌ی یک ویلا یا آپارتمان خوب در ارمنستان معمولاً کمتر از ٥٠ هزار تومان برای هر شب است، با کمی تحقیق و وسواس می‌توانید جایی را رزرو کنید که کاملاً تمیز و مرتب و منظم باشد و از اقامت در آن جا واقعاً لذت ببرید.

شاید برای اجاره‌ی ویلا و آپارتمان، انتخاب اینترنتی هنوز کمی مشکل باشد، اما هتل-آپارتمان‌ها خیلی سریع خود را جا انداخته‌اند.

هتل-آپارتمان‌ها همان طور ک از اسمشان پیداست معمولن مثل همین خانه‌های آپارتمانی خودمان، منتها در متراژ کوچک‌تر هستند و قیمت اقامت در آن‌ها حدود 30-40 درصد، و گاهی حتی بیش از این، ارزان‌تر از اقامت در هتل برایتان تمام می‌شود. برخی از آن‌ها سرویس‌هایی مشابه آن‌چه هتل‌ها ارائه می‌دهند هم دارند؛ مثل سرویس صبحانه.

این یکی چرا این قدر گرونه؟

معمولاً هتل‌هایی که به مرکز شهر نزدیکند گران‌تر از هتل‌های اطراف شهر هستند.

منظور از این «مرکز شهر» در جاهای مختلف متفاوت است ، مثلاً در یک شهر باستانی هتل‌هایی که به محل‌های باستانی شهر و جاهای دیدنی نزدیک‌ترند از این دست محسوب می‌شوند و یا در شهر‌هایی که قالب نمایشگاهی دارند هتل‌های نزدیک محل‌های برگزاری نمایشگاه‌ها این چنین‌اند.

همین طور شهر‌های تجاری و مراکز تجاری و بیزنسی آن شهرها، در مقابل، هتل‌هایی که در اطراف شهر واقع شده‌اند از یک سو امکانات بیشتری به مسافر می‌دهند و از سوی دیگر ارزان‌ترند.

به عنوان مثال در یونان هتل‌های نزدیک دریا که کمی - معمولاً حدود٢٠ـ١٠ دقیقه با ماشین - از آتن فاصله دارند هتل‌های بزرگ‌تری هستند با امکانات زیاد و ارزان‌تر؛ اما هتل‌هایی که چشم انداز اکروپولیس را دارند، کوچک ترند، با امکانات کمتر و قیمت گران‌تر.

در نتیجه اگر قرار است که تمام چهار روزی را که به آتن رفته‌اید در کنار استخر هتل بگذرانید انتخاب‌هایی به مراتب بهتر و ارزان‌تر خواهید داشت تا این که بخواهید از «معبد زئوس» و «باغ‌های زاپیون» و «پارتنون» دیدن کنید! اما طبعاً همیشه این گزینه هم برای شما هست که هتلی در اطراف شهر بگیرید و هزینه‌ای کمتر در مقابل امکانات بیشتر به دست آورید و برای گشتن در شهر هم از تورهای داخلی شهر استفاده کنید./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار