پيروزي رامني در ايالتهاي ميشيگان و آريزونا

ميت رامني نامزد میانه رو جمهوری خواه و فرماندار سابق ایالت ماساچوست، در انتخابات مقدماتي ايالت آريزونا و همچنين ميشيگان پيروز شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه های آمریکایی روز سه شنبه اعلام کردند میت رامنی، در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواهان در ایالت آریزونا واقع در جنوب شرق این کشور پیروز شد.

نظر سنجی های شبکه های (سی ان ان) و (ام اس ان بی سی) در پای صندوق های رای گیری پیروزی رومنی را در رقابت اصلی وی در برابر ریک سانتوروم، نامزد دیگر جمهوری خواه نشان داد.

این در حالی است که در ایالت میشیگان که در آنجا نیز انتخابات مقدماتی برگزار می شد، رامنی با این نامزد محافظه کار تندور جمهوری خواه رقابتی تنگاتنگ داشت.

شمارش اولیه آراء در آریزونا بیانگر پیروزی رامنی با کسب ۴۴ درصد از آراء است.

ریک سانتوروم موفق به کسب رای ۲۷ درصد از آراء شده است. دو کاندیدای دیگر جمهوری خواه، نیوت گینگریچ و ران پل در جایگاه سوم و چهار قرار دارند.

انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه که از ماه ژانویه شروع شده، با هدف انتخاب رقیب باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر برگزار می شود.

رامنی که متولد میشیگان است و پدرش نیز پیشتر در آنجا فرماندار بوده است، در صورتی که در این ایالت شکست می خورد، شانس بُرد وی در سطح ملی به خطر می افتاد و توانمندی او برای کسب اکثریت آرا در 10 ایالت دیگر که تا یک هفته انتخابات مقدماتی آنها برگزار می شود، با تردید مواجه می شد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار