توضيح رسمي آذربايجان در زمينه معامله تسليحاتي يك و نيم ميليارد دلاري با رژيم صهيونيستي

سفیر باکو در تهران که برای ارائه توضیح درباره انتشار خبر معامله تسلیحاتی کشورش با اسرائیل به وزارت خارجه دعوت شده بود، گفت که این تجهیزات برای آزادسازی سرزمین های اشغالی آذربایجان خریداری شده است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، درپي انتشار اخبار و گزارش‌ها در زمينه خريد تجهيزات نظامي از رژيم صهيونيستي توسط جمهوري آذربايجان به ارزش يك و نيم ميليارد دلار، در تاريخ نهم اسفند ماه، جوانشير آخونداوف سفير آن كشور در جمهوري اسلامي ايران از سوي سيدعباس عراقچي معاون آسيا و اقيانوسيه به وزارت خارجه دعوت و درخصوص خبر فوق درخواست توضيح رسمي از سوي دولت آذربايجان به عمل آمد.

سفير دولت جمهوري آذربايجان پس از استعلام از دولت خود اظهار كرد كه تجهيزات خريداري شده از رژيم صهيونيستي تنها با هدف آزادسازي سرزمين‌هاي اشغالي آذربايجان بوده و دولت اين كشور به هيچ‌وجه اجازه استفاده از اين سلاح‌ها بر عليه كشور ثالث به ويژه جمهوري اسلامي ايران را نخواهد داد.

وي مجددا بر عزم دولت آذربايجان براي توسعه روابط دوستانه با جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرده و خواستار تبادل‌نظر بيشتر براي رفع هرگونه سوءتفاهم شد.

عراقچي در اين ملاقات به سياست اعلام شده از سوي رژيم صهيونيستي مبني بر توسعه نفوذ در كشورهاي هم مرز با ايران و استفاده از اين كشورها بر عليه جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و نسبت به هرگونه استفاده آن رژيم از خاك جمهوري آذربايجان درجهت انجام اقدامات تروريستي بر عليه كشورمان هشدار داد. /پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار