لرستان/

مشاركت فعال مردم در انتخابات لازمه موفقیت نظام در دستیابی به اهداف دهه پیشرفت و عدالت است

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: دهه چهارم عمر بابركت انقلاب شكوهمند اسلامی ایران، دهه پیشرفت و عدالت و نامگذاری شده و حضور آگاهانه و مشاركت فعال مردم در انتخابات، لازمه تحقق اهداف و برنامه های این دهه در توسعه كشور است.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

؛حسن شریعت نژاد در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی كرسی آزاد اندیشی دانشگاه لرستان افزود: برگزاری كرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها یكی از راهكارهای موثر برای ایجاد شور و نشاط در جامعه و آگاهی بخشی به مردم از طریق قشر دانشجو برای حضور فعال همگان در رشد و اعتلای ایران اسلامی است.

رییس ستاد انتخابات استان لرستان اظهار داشت: فضای حاكم بر جامعه همواره متاثر از فضای دانشگاه ها و روحیات دانشجویان بوده و به همین دلیل حاكمیت شور و نشاط و امید و خودباوری در فضای دانشگاه و تفكر دانشگاهیان، موجب بالندگی و بصیرت افزایی در سطح جامعه و اقشار مختلف مردم می شود.

وی گفت: به همین دلیل است كه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر تحرك و پویایی دانشگاهیان به شیوه های مختلف از جمله برگزاری كرسی های آزاداندیشی تاكید جدی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان با تاكید بر حضور فعال دانشجویان در صحنه های مختلف به خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: پویایی و نشاط قشر دانشجو به عنوان نیرو و عامل محرك كشور در بخش های مختلف علمی و عملی، از عناصر موثر برای تحقق اهداف و آرمان های والای نظام و رشد و اعتلای نام ایران اسلامی است.

شریعت نژاد با اشاره به اینكه هیچ نظام سیاسی در دنیا همانند جمهوری اسلامی ایران دارای پایگاه و مشروعیت مردمی نیست، اظهار داشت: این ویژگی شاخصه اصلی نظام مردم سالاری دینی حاكم بر كشور براساس قوانین، مقررات ، آموزه ها و آزادی های مشروع اسلامی و انسانی است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان درادامه پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی را نیز نشات گرفته از همین مشروعیت مردمی دانست و گفت: حضور فعال و گسترده مردم در عرصه های مختلف انقلاب، نشاندهنده حمایت و پشتیبانی آنها از اصول و ارزش های والای اسلام و انقلاب است.

رییس ستاد انتخابات استان لرستان تصریح كرد: به همین دلیل منافقین و دشمنان انقلاب در اوایل شكل گیری جمهوری اسلامی تلاش گسترده ای را برای ترور و حذف فیزیكی نیروهای مردمی حاضر در بدنه مدیریتی كشور داشتند تا از این طریق میزلان مشروعیت مردمی نظام را كاهش دهند.

شریعت نژاد گفت: اما برغم همه این ترفندها و توطئه ها، حضور گسترده و حماسی مردم در 30 انتخابات برگزار شده از ابتدای انقلاب تاكنون، علاوه بر شكست ترفندهای دشمن نشاندهنده اعتماد و اعتقاد راسخ مردم به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان گفت: امروز نیز ایران اسلامی با تكیه بر همین پایگاه عظیم مردمی، موفق به فتح قله های رفیع علم و دانش و دستیابی به جدیدترین علوم و فنون نظامی، دفاعی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شده است.

به گفته وی، تداوم این مسیر نیازمند حفظ اعتماد و اعتقاد مردم است و برهمین اساس مجریان انتخابات قاطعانه و قانونی با هرگونه تخلف و اقدام در راستای بدبین كردن مردم از نظام برخورد خواهند كرد.

شریعت نژاد افزود: به همین دلیل فضای امروز حاكم بر استان لرستان، مملو از شور، نشاط، امید و خودباوری برای مشاركتی گسترده و مسئولانه در انتخابات و انتخابی اصلح برای تشكیل مجلسی كارآمد و متعهد و متخصص است.

رییس ستاد انتخابات استان لرستان گفت: مسئولیت شما دانشجویان دراین عرصه به واسطه نقش و جایگاه جامعه دانشگاهی در كشور بسیار سنگین و خطیر است و باید با تمام توان برای تثبیت و افزایش این شرایط در جامعه تلاش كنید./س

 


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.