تبریز/

اخلاق وقوانين انتخاباتي است كه خود مي تواند مسير و نوع انتخاب را مشخص كند

اخلاق وقوانين انتخاباتي است كه خود مي تواند مسير و نوع انتخاب را مشخص كند، در اين بين مردم به عنوان تعيين كننده ترين نقش بايد آگاهانه تر عمل كنند (مجلس نهم راچگونه شکل می دهیم)

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران، در حالي كه به روز سرنوشت ساز پر شور و هيجان انتخابات مجلس نهم نزديك ميشويم، برخي چهره‌هاي جديد كه تا كنون عكس و پوستر آنچناني از خودشان در سطح شهر پخش نكرده بودند اين دو روز باقي مانده بااينگونه اقدامات تلاش مي كنند در مقابل رقبا بويژه چهره هاي شناخته تر قدعلم كنند و به اصطلاح عقب نمانند در كنار اين اقدامات برگزاري جلسات مناظره كه از شور و هيجان خاصي برخوردار است و معمولا در مراكز دانشگاهي برگزار و از استقبال خوبي هم برخوردار مي شود از ديگر شيوه هاي است که در اين دوره از انتخابات مجلس نهم بسيار رواج داشته است اما نقش صدا و سيما در معرفي كانديداها معمولا مورد انتقاد شركت كننده گان به عنوان كانديدای مجلس نهم است و برخي از اين افراد نقش صداو سيما را به عنوان عنصر مهم آگاهي دهنده به مردم و معرفي افراد انحصاري مي دانند و اعتقاد دارند صدا و سيما بيشتر متمركز به افراد خاص بويژه نماينده گان قبلي است.در كنار تمامي رفتارها، هيجانات وپيشنهادات و انتقادات آنچه بيشتر بايد مورد توجه قرار گيرد .

اخلاق وقوانين انتخاباتي است كه خود مي تواند مسير و نوع انتخاب را مشخص كند، در اين بين مردم به عنوان تعيين كننده ترين نقش بايد آگاهانه تر عمل كنند چرا كه اين روزها حتي نوع تبليغ برخي افراد كه به وضوح اصراف و صرف هزينه هاي كلان را نشان مي‌داد مي تواند حداقل نماد ظاهري از چهره برخي افراد را نشان دهند، در واقع مهم‌ترین معیاری که شاید بتوان بوسیله آن یک کاندیدای مجلس را شناخت، استفاده از نوع تبلیغات انتخاباتی و قانونی عمل کردن آن است و می توان گفت که افراد در این زمینه چهره واقعی و درونی خودرا نشان می دهند و به راحتی می توان فهمید که وارد شدن به عرصه انتخابات آیا برای ادای تکلیف و با هدف خدمتگزاری بوده است و یا اینکه هواهای نفسانی و طمع جاه و مقام و رسیدن به مطامع دنیایی را در دل داشته است!مردم آگاه ما بايد حداقل با مشاهده چنين رفتارهايي از خود بپرسند هزينه اين همه تبليغات از كجا آمده است و آيا كسي كه براي رسيدن به منصب قدرت چنين هزينه هاي مي كند مي تواند صادقانه كار كند و دست خود را ازبيت المال كوتاه كرده و وارد برخي انحرافات نشود. باید از خود پرسید، آیا این عوام فریبی‌ها و مخارج گزاف، برای رفتن به مجلس و خدمت به مردم است یا …؟ آیا برای دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب است؟ آیا برای دفاع از خون شهیدان و التیام و آرامش دل داغدیده یتیمان جنگ است؟ آیا نماینده‌ای که بدین طریق وارد مجلس شورای اسلامی‌ می‌شود، حامی مستضعفین خواهد بود؟ آیا چنین افرادی از هر باند و جناحی می توانند خود را از یاران امام و رهبر انقلاب بدانند؟ چطور می‌توانند حامی مستضعفین، رنج دیدگان، کشاورزان و کارگران باشند،برای نیروهای متدین و هوشیار جامعه روشن و بدیهی است که تبلیغ برای چنین کسانی نه تنها جایز نبوده، بلکه خیانت به اسلام، انقلاب اسلامی و خون شهداست. برای مقابله با چنین کسانی، باید شرایط فرد اصلح رابرای مردم بازگو و مصداق آن را معرفی کرد. در كنار همه اين عوامل در حالي كه بيش از دو روز به پايان تبليغات كانديداها و روز سرنوشت ساز انتخاب فرد اصلح باقي مانده، مردم به عنوان راي دهنده گان بايد با بصيرت و آگاهي در انتخاب هاي خود دقت كنند، چرا كه اگر در انتخاب هاي خود ناآگاهانه عمل كنند اگر درآينده منطقه و به تبعه آن كشور دچار مشكلات بيشتر شد بايد خود را مقصر اصلي بدانند و در اين شرايط است كه نمي توانند بپرسنند چرا مشكلات ما بيشتر شده و يا به جاي سير صعودي و پيشرفت سيرنزولي در پيش گرفتيم. چرا كه نتيجه انتخاب نادرست همان اصطلاح از ماست كه برماست كه ما را بايد وادار به توجه بيشتر در ساخت آينده چهار ساله منطقه و در نهايت كشور كند. بنابراين همه بايد باحضور پرشور خود نه تنها دشمنان را از توطئه ها ی خود نااميد كنيم بلكه در ساخت ايران پيشرفته ترگامي اساسي و جديد برداريم./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.