رمز موفقيت در گردشگري، شناسايي ظرفيت ‏ها و تعيين بازارهاي هدف است

دبير جامعه هتلداران کشور گفت: براي رسيدن به اهداف چشم انداز بیست ساله، اجراي سياست‏ ها و برنامه‏ هاي کوتاه، ميان و بلندمدت الزامی است تا در سال 1404 خود را براي ميزباني از 20 ميليون گردشگر خارجي که حکم صادرات را دارند، آماده کنیم.

خسرو گلشن ايرانپور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران شناسايي ظرفيت ‏ها و تعيين بازارهاي هدف را رمز موفقيت در گردشگري دانست و در اين رابطه گفت: کشورهاي مختلف با توجه به ظرفيت‏ ها و قابليت‏ هاي شان، انواع گردشگري مذهبي، ورزشي، فرهنگي،کشاورزي،صنعتي،علمي، طبيعت‏ گردي و ... را تعريف مي‏ کنند.

به اعتقاد وی کشورها بر همين اساس بازارهاي هدف جذب گردشگران خارجي خود را تعيين و اولويت‏ بندي مي‏ کنند.

دبير جامعه هتلداران کشور خدمات بخش اقامت را جزئي از سيستم گردشگري و تابع سياست‏ هاي کلي کشور دانست و افزود: در حال حاضر اقامت گردشگران کشور ما همه زماني و همه مکاني نيست و لازم است براي توزيع اقامت در تمام فصول سال تمهيداتي انديشيده شود.

ايرانپور با اشاره به سياست‏ هاي پيش‏ بيني شده در سند چشم انداز بيست ساله کشور ادامه داد: براساس اين سند، ايران براي رسيدن به اين اهداف نيازمند اجراي سياست ‏ها و برنامه‏ هاي کوتاه، ميان و بلندمدت است تا در سال 1404 خود را براي ميزباني از 20 ميليون گردشگر خارجي که حکم صادرات را دارند، آماده کند.

به گفته وي در صنعت گردشگري مانند هر صنعت ديگري، افزايش تقاضا، عرضه را افزايش مي‏ دهد و کشور ما نيز براي موفقيت در اين برهه از زمان بايد با شناسايي و تقويت قابليت‏ هاي انحصاري خود در حوزه‏ هاي درآمدزا و پرطرفدار گردشگري، تقاضاي جهاني را براي استفاده از اين قابليت‏ ها افزايش دهد و به اهداف سند چشم‏ انداز 20 ساله دست يابد./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار