لرستان/

شورای بازرسی بر اسباب بازی كانون پرورش فكری استان های كشور تشكیل می شود

دبیر ستاد صیانت و حمایت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشكیل شورای بازرسی بر اسباب بازی كانون های پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان های مختلف كشور خبر داد.

'سعید جابری انصاری' در گفتگو با خبرنگار باشگاه  افزود: اكنون این شورا در سطح كشور تشكیل شده و كارهای بسیار خوبی برای مبارزه با اسباب بازی های غیرمجاز صورت گرفته است.

وی اضافه كرد: همكاری دستگاههای اجرایی به ویژه استانداری ها برای جذب بودجه جهت تشكیل این شورا بسیار ضروری است.

وی تصریح كرد: از سال آینده الصاق هولوگرام یا شناسه عرضه برای تمامی محصولات فرهنگی و هنری صورت می گیرد تا از این طریق بتوان به راحتی كالاها و تولیدات كشور را شناسایی كرد.

وی اظهار داشت: باید فرهنگ صحیحی استفاده را به مخاطبان بازگو كرد تا مردم بتوانند تولیدات كشور خودمان را استفاده كنند.

وی با انتقاد از اینكه برای محصولات فرهنگی كشور هیچ تبلیغی نمی شود، افزود: بسیاری از موادغذایی و خوراكی تبلیغات ویژه ای برای آنها صورت می گیرد اما در صورتی كه هزینه ای برای تبلیغات در حوزه فرهنگی و هنری صورت نمی گیرد.

جابری انصاری با اشاره به اینكه شورای نظارت و بازرسی در استان ها می تواند جهت فرهنگ سازی جهت استفاده از محصولات فرهنگی در كشور تاثیرگذار باشد، افزود: مهمترین هدف ما فرهنگ سازی است به طوری كه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت این مهم اقدامات اساسی انجام داده است.

وی اضافه كرد: مردم باید از خرید لوح های فشرده غیرمجاز و اسباب بازی هایی كه ضد فرهنگ اسلامی هستند، خودداری كنند و در این زمینه باید اطلاع رسانی دقیق صورت گیرد.

وی با اشاره به اینكه شماره تلفن 42702 برای اطلاع رسانی بیشتر از سوی مردم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی شده است، افزود: مردم می توانند مسایل و مشكلات حوزه فرهنگی و هنری را به این شماره پیامك كنند./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.