نامه عضو گروهك فدائيان به "وطن امروز"؛

رقباي چپ اين‌بار خودشان دست به افشاگري زدند

حضور همزمان همسران رفقا بيژن حكمت بهروز خليق، حسن زهتاب، مهدي فتاپور و محسن حيدريان در همين ماه فوريه در ايران به چه نيت بوده؟ آيا اين 5 نفر در چارچوب "ديپلماسي همسران" به داخل فرستاده شده اند؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بحث و جدل در ميان جريان هاي ماركسيستي ضد انقلاب خارج نشين درباره ارتباط يا عدم ارتباط با شوراي هماهنگي راه سبز اميد ادامه دارد.

چند روز پس از افشاگري "وطن امروز" درباره جلسات محرمانه شوراي هماهنگي راه سبز اميد با كادر رهبري گروهك الحادي فدائيان خلق كه انتقاد شماري از اعضاي گروهك الحادي فدائيان خلق كه انتقاد شماري از اعضاي سابق و فعلي اين گروه را در پي داشت، سيامك فريد، عضو شوراي مركزي سازمان فدائيان (اكثريت) در يادداشتي كه در اختيار سايت گويا نيوز (متعلق به سازمان سيا) قرار داده به برخي از اين انتقادات پاسخ داد.

اين عضو مركزيت گروهك اكثريت درباره حضور رجبعلي مزروعي در مراسم فدائيان، مي نويسد: "اينكه يك اصلاح طلب دعوت يك سازمان چپ در خارج از كشور را مي پذيرد، به خودي خود حادثه نادري است؛ حادثه اي كه همه را خوش نيامد.

نوشته اي كه از آقاي اصلاني مي بينيم نقد سياسي نيست كه در بهترين حالت يك بازي كودكان با كلماتي به ظاهر متمدنانه است كه خشونتي عيان را درخود پنهان دارد و انسان را ياد تكفيري هاي مذهبي مي اندازد همان ديدگاهي كه انساني ديگر را به جرم اعتقاد به آيين و مرامي ديگر، ناپاك و نحس مي خواهند همان ديدگاهي كه يكي را مرتد وديگري را كافر مي نامد.

در همين رابطه وهاب انصاري از فعالان ضد انقلاب نيز در پاسخ به هجمه هاي صورت گرفته عليه گروهك فدائيان در يادداشتي مي نويسند: "احتياجي به فاكت براي اثبات آينده بخشي از اصلاح طلبان ديروزي حكومتي تحول پيدا كرده اند نيست".

اين ضد انقلاب فراري اين انتقادات را خارج از عرف كلامي يك مسلمان، اينگونه تشبيه مي كند كه "اينان هنوز مانند مسلماناني هستند كه هر سال پيراهن آغشته به خون سيدالشهداي حسيني را علم مي كنند و برايش زنجير و سينه مي زنند".

نامه عضو گروهك فدائيان به "وطن امروز"

پس از اطلاعيه اي كه هيئت سياسي_ اجرايي گروهك فدائيان خلق در پاسخ به گزارش افشاگرانه "وطن امروز" صادر كرد، روز گذشته يكي از اعضا يا هواداران سازمان به اصطلاح فدائيان خلق (اكثريت) در ايميلي كه به روزنامه ارسال كرده، ضمن تائيد محتواي گزارشات "وطن امروز"، اطلاعات جديدي را افشا مي كند.

اين عضو گروهك فدائيان در نامه خود نوشته است:

"من هيچگونه علاقه اي به روزنامه شما ندارم و نيز به خط فكري و سياسي آن و به ادبياتش و البته انتظاري هم از شما ندارم؛ چون من و شما متعلق به 2 منظومه و 2 مشرب سياسي جداگانه هستيم، اما از رفقايم در سازمان فدائيان خلق ايران (اكثريت) اصلا انتظار نداشتم كه از مباني سازماني تخطي كنند و به سياسي كاري هايي كه مغاير راه و رسم فدايي است، وارد شوند.

من بيانيه 26 فوريه سازمان را انحرافي بزرگ از مباني حرفه اي سازمان مي دانم. اولا نمي دانم به چه دليل نشست هاي هيئت سياسي_ اجرايي سازمان با ساير نيروهاي سياسي را تكذيب مي كند و به گفتگوهاي علني در اتاق پالتاكي تقليل مي دهد، در حالي كه ما با آقايان دكتر امير ارجمند، دكتر واحدي و مزروعي نشست هاي مفصلي داشتيم و مباحث گوناگوني هم با آنها به عمل آمد.

در جلسه اي كه با آقاي مزروعي داشتيم، او نه تنها حكومت سكولار را پذيرفت؛ بلكه صراحتا اعلام كرد كه تعدادي از رهبران جنبش سبز سكولاريسم را پديده اي فراگير و اجتناب ناپذير در جهان آينده مي دانند.

در جلسه ديگري كه با دكتر امير ارجمند داشتيم، ايشان نيز ضمن اعلام نظري مشابه درباره سكولاريسم از همكاري سازماني نه تنها با فدائيان (اكثريت) بلكه صراحتا از همكاري جنبش سبز با سازمان مجاهدين خلق سخن گفت.

جناب آقاي دكتر واحدي در نشستي كه با ما داشت، ضمن تائيد ملاقات هايش با آقاي رضا پهلوي، اظهار داشت: "وقتي هدف مشترك اپوزيسيون براندازي رژيم حاكم بر ايران باشد، چه نيازي به بهانه جويي هاي فكري و عقيدتي و چه احتياجي به تطبيق تمام عيار سياسي و ايدئولوژيك كنشگران سياسي است؟

در چارچوب هدف براندازي رژيم، كل اپوزيسيون اعم از مجاهد و فدايي و سلطنت طلب و جنبش سبز مي توانند با يكديگر متحد شوند. كمك خارجي هم بلامانع است از هر كسي كه باشد. اما زمان تشكيل دولت آلترناتيو در آن زمان بايد گروه هاي مختلف پيرامون نوع حكومت با يكديگر به توافق و ائتلاف برسند".

از طرف ديگر من موضوع اعزام "نيروي سفيد" به داخل كشور و بازداشت او توسط نيروهاي امنيتي رژيم را نمي دانم، اما از موضوعي اطلاع دارم كه مي تواند مهمتر از آن باشد و آن پروژه اعزام همزمان همسران 5 نفر از رهبران اكثريت و سازمان هاي همفكر و همسو به داخل كشور است!

شما و خوانندگان شما شايد اين موضوع را باور نكنيد، اما بدانيد و تحقيق كنيد كه حضور همزمان همسران رفقا بيژن حكمت، بهروز خليق، حسن زهتاب، مهدي فتاپور و محسن حيدريان در همين ماه فوريه در ايران تحقق پيدا كرده و تعدادي از آنها هم همين الان در ايران هستند.

بالاخره آيا فرستادن اين 5 نفر به ايران براي پيك نيك بوده يا اين آقايان خواسته اند همزمان از دست همسران عزيز راحت بشوند يا در چارچوب "ديپلماسي همسران" به داخل فرستاده شده اند؟

آيا اين "عنصر سفيد" يك نفر يا 2 نفر يا با توجه به اتقان اطلاعات شما و ريز بودن آن، 5 نفر را شامل مي شود كه هركدام جزئي از پازل اطلاعات را كامل كرده اند؟ آيا اينها بوده اند كه مصاحبه كرده اند. اينها بوده اند كه همكاري كرده اند؟

از همه مهمتر، برخي از اين همسران خودشان عضو شوراي مركزي اكثريت هستند؛ من جمله خانم مريم سطوت (همسر مهدي فتاپور) كه در ماه فوريه ايران بوده و همين چند روزه بازگشته است. حال سوال از رفقا اين است كه باتوجه به اينكه خانم سطوت براي خود معروفه اي است و سفيد هم نيست، چگونه جرات كرده به ايران برود و سالم بازگردد. اين مسئله چيست؟ ارتباطات كجاست؟ رفقا به جاي اينكه با آن ادبيات جزمگرايانه مهدي اصلاني را بكوبند، بهتر است به اين سوالات پاسخ دهند".

اين عضو يا هوادار گروهك فدائيان كه خود را معرفي نكرده است، در نامه خود به "وطن امروز" اطلاعات جديدي را در اختيار قرار ميدهد كه ضمن تائيد افشاگري "وطن امروز" درباره جلسات شهرسا با گروهك اكثريت، نكاتي را بازگو مي كند كه بي صداقتي اين گروهك در تعامل با اعضاي خود و همچنين در ارتباط با ديگران را آشكار مي سازد.

لازم به يادآوري است؛ اكثر افرادي كه در اين نامه از آنها نام برده شده و گفته شده همسرانشان اخيرا وارد ايران شده اند، از فراخوان شدگان كنفرانس واشنگتن هستند.

كنفرانس واشنگتن 12 و 13 اسفندماه جاري با حضور طيف هاي مختلفي از ضد انقلاب و با محوريت سازمان اطلاعات مركزي آمريكا و با پادويي "شهرسا" برگزار مي شود.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار