تظاهرات ضد سرمايه داري در آمريكا جان‌ تازه‌اي گرفت

فعالان جنبش "تسخیر وال استریت" در یکی از میادین اصلی شهر نیویورک آمریکا تجمع کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، حدود 200 نفر از تظاهرکنندگان جنبش تسخیر وال استریت روز سه‌شنبه در میدان یونیون نیویورک گردآمدند تا جان تازه ای را به جنبش اعتراض آمیزشان ببخشند.

از زمان بر چیده شدن اردوگاه معترضان به نظام سرمایه داری در نیویورک و دیگر شهرهای امریکا در ماه نوامبر پارسال، پارک زوکاتی که محل شکل گیری جنبش اعتراض علیه وال استریت به شمار می رود نیز آرام بوده است.

تظاهرکنندگان بعد از گردهمایی مسالمت آمیز و دو ساعته خود به سمت پارک زاکوتی راهپیمایی کردند.

معترضان همچنین چهارشنبه را به عنوان روز ملی "همبستگی بین جنبش های تسخیر در سراسر امریکا" نامگذاری کرده اند.

اکنون گروه های معترض در سراسر آمریکا از کانکتیکات تا کالیفرنیا عزم خود را برای تظاهرات علیه شرکت های بزرگی که از طریق لابی کردن به دنبال کاهش مالیات هایشان هستند، اعلام کرده اند.

یکی از معترضان می گوید این امری عادی است و جنبش دوباره جان خواهد گرفت.

او می گوید تقریبا اطمینان دارم که هر جنبشی در تاریخ دنیا ابتدا با شور و هیجان زیاد کار خود را شروع کرده، اما پس از مدتی دچار افت شده است. این به معنای پایان فعالیت جنبش نیست بلکه بدین معنا است که باید دوباره آن را سازماندهی کرد. ما نیز اکنون داریم همین کار را انجام می دهیم و جنبش را دوباره سازماندهی می کنیم.

معترض دیگری می گوید به نظرم بی عدالتی گسترده ای در جامعه و بالاخص نظام عدالت کیفری وجود دارد و همه ما باید صدای خود را به گوش دیگران برسانیم، زیرا این تنها راه ایجاد تغییر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار