معرفي كانديدهاي جبهه متحد اصولگرايان/10 و پاياني

سوابق نجابت، سروري و الهيان

شناسايي و پرداختن به سوابق نامزدهاي انتخاباتي از مهم‌ترين مؤلفه هايي است كه مي تواند در روند شناخت مردم از كانديداهاي ورود به مجلس نهم تاثير بسزايي داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در حالي كه زمان كمي تا انتخابات مجلس شوراي اسلامي باقي مانده است و طيف ها و تشكل هاي بسياري چه در گفتمان اصولگرا و چه در گفتمان اصلاح طلب در حال فعاليت هستند، شناسايي و پرداختن به سوابق سياسي و اجتماعي نامزدهاي انتخاباتي از مهم‌ترين مؤلفه هايي است كه مي تواند در روند شناخت مردم از كانديداهاي ورود به مجلس نهم تاثير بسزايي داشته باشد. از اين رو گزارش حاضر قصد دارد سابقه سياسي و اجتماعي سه تن از نامزدهاي انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايي حسين نجابت، پرويز سروري و زهره الهيان را تشريح نمايد.

*حسين نجابت

متولد 1332 در شیراز است.


سوابق علمی:
_اخذ مدرک دیپلم در رشته ریاضی فیزیک از دبیرستان خرد شیراز در سال 1350
_اخذ مدرک کارشناسی در رشته فیزیک از دانشگاه شیراز در سال 1354
_اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته فیزیک از دانشگاه دورهام انگلیس در سال 1356
_اخذ مدرک دکترا در رشته فیزیک هسته ای از دانشگاه دورهام انگلیس در سال 1358
_گذراندن دوره تخصصی برنامه ریزی و مدیریت سیستمی در دانشگاه نیوکاسل انگلیس در سال 1358
سوابق اموزشی:
_تدریس در دروس "اختر فیزیک" ،"فلسفه علم"،"نجوم"،"فلسفه کوانتوم مکانیک"،ذرات بنیادی"و "زبان تخصصی" در دانشگاه های تهران و قم(دولتی و ازاد) از سال 1364 الی 1390
_تدریس در دروس "مدیریت سیستمی "،"انسان و علوم انسانی در اسلام"،"مدیریت تعاونی ها" "روانشناسی اجتماعی"و "روش تحقیق" در دانشگاههای تهران و قم (دولتی و غیر انتفاعی)از سال 1365 الی 1383
_راهنمایی و مشاوره در تعدادی پایان نامه کارشناسی ارشد فیزیک در دانشگاه ازاد قم
سوابق اجرایی:
_عضو دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم از سال 1359 الی 1367 به صورت تمام وقت و از سال 1367 الی 1383 به صورت پاره وقت
_مشاور وزیر کشاورزی از سال 1370 الی1379
_مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور از سال 1371 الی 1374
_نماینده مجلس و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در دور هفتم مجلس شورای اسلامی
رئیس کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی مجلس هشتم_
_قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از سال

*پرويز سروري

پرویز سروری 5 اسفند 1338 در همدان دیده به جهان گشود و در سال 1338 همراه والدین خود به تهراه عزیمت و در یکی از محلات جنوب تهران ساکن شد.

وی فعالیت های فرهنگی و مذهبی را با شرکت در جلسات مختلف و هیئت های مذهبی با فراگیری تعالیم اسلامی آغاز کرد و در سن 15 و 16 سالگی در برخی هیات مذهبی و مساجد و جلسات محلی شروع به سخنرانی نمود.


فعالیت های فرهنگی و مذهبی او از سال 54 تا 55 سبقه سیاسی گرفت و حضور در سخنرانی ها و آشنایی با کتب استاد مطهری ،شهید مفتح و دکتر شریعتی فصل جدیدی در زندگی سیاسی او باز نمود.
سروری با پیروزی انقلاب اسلامی در کمیته های انقلاب ، جهاد سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خدمت پرداخت و توسط سپاه پاسداران مامور تشکیل جلسات فرهنگی و مذهبی در مدارس و مساجد شهر کرمان شد ، سپس مسئول فرهنگی منطقه 7 کشوری سپاه پاسداران در استان های ایلام ، کردستان ، همدان و کرمانشاه شد و در اعزام به کردستان همراه گروه دانشجویی مفتخر به آشنایی با شهید بروجردی گردید.
از سال 1356 به همراه شهید پیچک و دکتر شیردل و سایر دوستان اقدام به تشکیل جلسات و تیم مطالعاتی نمود که به حول قوه الهی بسیاری از عزیزان شرکت کننده در آن جلسات از موثرترین نیروهای انقلاب اسلامی و نقش آفرینان انقلاب بوده و هستند. سردار سروری در سال 1359 ازدواج نمود و دارای چهار فرزند می باشد
در طول31 ماه حضور در دوران دفاع مقدس افتخار انجام وظیفه در عملیات های فراوانی را یافت از جمله عملیات بیت المقدس ، کردستان ، سردشت و ....
پس از بازگشت از عملیات های منطقه کردستان مسئول تبلیغات و انتشارات سپاه تهران شد که منجر به تشکیل مراکز فرهنگی هنری و تبلیغی مرکز تهران گردید.
مسئو لیت تشکیل سپاه غرب تهران(مقداد) ، وبعد از ان فرمانده سپاه غرب تهران که قرین اعزام بزرگ به جبهه ها بود از جمله اعزام سپاه محمد (ص) به وی محول شد.

مسئولیت تبلیغات و انتشارات منطقه یک ثارا... و اعزام به سوریه و لبنان به عنوان مسئول تبلیغات و انتشارات سپاه و جانشین شهید موسوی (مسئول کمیته تبلیغات، انتشارات و فرهنگی حزب ا... لبنان) از دیگر مسولیت های سردار بود.


در زمان تشکیل نیروی هوایی سپاه به عنوان جانشین معاونت فرهنگی و سپس به سمت مسئول فرهنگی نیروی هوایی سپاه منصوب شد. سروری دارای مدرک کارشنا سی مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد علوم دفاعی است . وی علاوه برنمایندگی مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی،عضو کمیسیون فرهنگی مجلس،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و دبیر مجمع نمایندگان شهر تهران در مجلس شورای اسلامی است.


پرویز سروزی عضو هیئت موسس و شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و قائم مقام دبیر کل و دبیر استان تهران این جمعیت که دکتر زاکانی دبیرکل جمعیت هستند و عزیزانی چون حاج آقای مهدی طائب ، دکتر نادران و.... عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان می باشند.


سروری ریاست کمیته ویژه مجلس در بررسی حوادث پس از انتخابات سال 1388 ،ریاست کمیته بررسی موضوع کهریزک و سخنگویی هیئت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در بررسی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 را بر عهده داشت.

*زهره الهيان

متولد کرمانشاه و دارای مدرک دکترای تخصصی بیماری های داخلی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

در حال حاضر به طبابت در بیمارستانهای بقیه الله و نجمیه اشتغال دارد و نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم است.

سوابق علمی پژوهشی/تخصصی:
• مدرك دكتراي تخصصي بيماريهاي داخلي از دانشگاه علوم پزشكي تهران
• مسلط به زبان انگليسی و مكالمه
• ارائه مقاله تحقيقاتي به كنگره بين المللي EDTA كانادا با موضوع نقش TRANSFIUOSION TRANSMITTED VIRUS) TTV) در بيماران همودياليزي HCV مثبت
• انجام تحقيقات به عنوان شيوع علائم باليني بيماران مبتلا به كوشينگ ، مركز غدد بيمارستان شريعتي

گذراندن دوره هاي تخصصي
سوابق مدیریتی :
• مسوول خواهران در سازمان بسیج دانشجویی کشور
• مدير عامل كانون مشكات انديشه (NGO)
• مدیر عامل کانون وفا گستران زنان مسلمان (NGO)

سوابق فعالیت سیاسی - اجتماعی:
• عضو هیأت رئیسه کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
• عضو فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي
• رئيس فراكسيون سازمانهاي مردم نهاد(NGO) مجلس شوراي اسلامي
• رئيس كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي
• عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی
• 15سال سابقه فعاليت و همكاري با تشكلهاي مطرح دانشگاهي در حوزه هاي سياسي اجتماعي
• عضو سابق شوراي مركزي شبكه ارتباطي سازمانهاي غير دولتي زنان متشكل از 600 سازمان غير دولتي و داراي مقام مشورتي از سازمان ملل .
• عضو هيئت امناي كانون بشري(NGO)
• عضو هيئت مؤسس و هيئت مديره بنياد جوانه صلح(NGO)
• عضو هيئت مؤسس و هيئت مديره کانون سیمرغ پارسی(NGO)
• عضو هيئت مؤسس و هيئت مديره انجمن رهپویان ایران فرهنگی (NGO)
• پشتيباني درراه اندازي سايت COM. WWW.MIDEAST DESK توسط بنياد جوانه صلح
• پشتيباني از طرح"رصد وبارگزاري ديتا و درج در جوامع مجازي و توليد تحليل و محتوا به زبان عربي و انگليسي و بارگزاري در اينترنت" توسط بنياد جوانه صلح
• پشتيباني از طرح ايجاد سايت يوتيوپ اختصاصي انقلابهاي منطقه
• ارتباط مستمر و گسترده با فعالان مسائل زنان در حوزه و دانشگاه و مديران ومسئولان و اشخاص حقوقي و حقيقي
• نماينده مجلس شوراي اسلامي دوره هشتم
• رئيس كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي /س3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار