ديوار چين سكوي پرتاب روئينگي ها براي رسيدن به مسابقات انتخابي المپيك

اردوي چين 24 اسفند آخرين فرصت است تا قايقرانان كشورمان شانس خود را براي حضور در مسابقات انتخابي المپيك امتحان كنند.

 
 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با كسب 2 سهميه المپيك در رشته آبهاي آرام فدارسيون ها به دنبال تكرار اين موفقيت در رشته روئينگ هستند.
در دوره گذشته مسابقات المپيك در پكن در رشته روئينگ قايقرانان كشورمان 2 سهميه را به دست آورند.
و فدارسيوني ها اميد دارند تا در لندن قايقرانان روئينگ 3 سهميه را بدست آورند به طوريكه در اين دوره نيز در بخش بانوان نيز اميد كسب ورودي لندن وجود دارد.
تمرينات تيم ملي بانوان در بندر انزلي و تمرينات تيم ملي آقايان در بندر گنگه به صورت مدارم پيگيري مي شود.
تا آنها براي برپايي اردوي آمادگي 24 اسفند راهي چين شوند و در 2 بخش آقايان و بانوان در مجموع 12 قايقران راهي چين مي شوند از بين ملي پوشان 6 قايقرانان برتر راهي كره جنوبي شوند.
مسابقات آسيايي و انتخابي المپيك روئينگ ارديبهشت سال آينده برگزار مي شود و چين آخرين فرصت است تا قايقرانان شانس خود را براي حضور در اين رقابت ها امتحان كنند، در حين برگزاري اردوي آمادگي كادر فني تيم هاي ملي با برگزاري چندين مرحله تست انتخابي قايقرانان برتر را براي حضور در چين گزينش كنند تا نه تنها حق كسي ضايع نشود بلكه قايقرانان راهي اردوي چين شوند كه شانس بيشتري براي كسب ورودي لندن داشته باشند.
در حال حاضر محسن شادي كه قهرماني جهاني را نيز در كارنامه خود دارد از شانس بسيار زيادي براي كسب مجوز لندن برخودار است .
در حين برپايي اردوي آمادگي درچين كادر فني از قايقرانان تست مي گيرند تا آنهايي كه حق حضور در مسابقات انتخابي كره جنوبي را دارند انتخاب شوند.
در المپيك 2008 پكن تيم ملي روئينگ كشورمان با 2 نماينده در 2 بخش آقايان و بانوان در اين رقابت ها حضور پيدا كرد و مسئولان فدراسيون پيش بيني كردند كه نمايندگان كشورمان در المپيك پكن نسبت به لندن افزايش يابند.
اردوي چين آخرين فرصت است تا قايقرانان كشورمان خود را به كادر فني اثبات و براي حضور در رقابت هاي انتخابي المپيك در كره جنوبي آماده شوند.
محسن شادي، افشار حيدري، حسن جهانيان، عاقل حبيبيان، وحيد جوهري و فرزاد كربلايي نفرات تيم ملي روئينگ كشورمان هستند كه از بين اين نفرات 3، قايقران راهي كره جنوبي شوند.
* رقابت محسن شادي در رشته سنگين وزن
پيش از اين محسن شادي در رشته سبك وزن تك نفره با حريفان آسيايي و جهاني خود به رقابت مي پرداخت اما با توجه به اينكه در مسابقات المپيك رشته سبك وزن برگزار نمي شود شادي مدتي است كه در رشته سنگين وزن تمرينات آمادگي خود را دنبال مي كند و درحال حاضر در وضعيت بسيار خوبي به سر مي برد و احتمال كسب ورودي لندن از سوي اين قايقران وجود دارد.
در رشته روئينگ 3 قايق نخست در رشته تك نفره و در رشته 2 نفره 6 قايق مجوز حضور در المپيك را بدست مي آورند به همين دليل كار قايقرانان كشورمان در رشته تك نفره سخت تر است و آنها براي بدست آوردن بليط لندن بايد به مصاف حريفان قدر آسيايي خود بروند.
درحال حاضر تمرينات آمادگي تيم ملي زير نظر گانيو شخرت ازبكستاني پيگيري مي شود تا قايقرانان كشورمان با آمادگي كامل در مسابقات كره جنوبي حضور پيدا كنند.
پيش از اين فدارسيوني ها با ها گسينك دانماركي مذاكراتي را براي حضور وي در كادر فني آغاز كردند و قرار شد وي پس از حضور در كشورش مبلغ قرارداد خود را به فدراسيوني ها اعلام كند اما با توجه به مبلغ پيشنهادي بالاي وي براي حضور در تيم ملي مسئولان فدارسيون قايقراني كشورمان اعلام كردند توان پرداخت اين مبلغ براي آنها امكان پذير نيست.
در شرايطي كه فدارسيوني ها در نظر داشتند بدون حضور ها گينگ دانماركي برنامه هاي اين رشته را پيگيري كنند.
اين گزارش حاكي است، البته مدتي پيش مربي دانماركي اعلام كرد با توجه به علاقه مندي براي به خدمت گرفتن ملي پوشان ايراني حاضر است تا مبلغ قرارداد پيشنهادي خود را كاهش دهد.
باتوجه به اينكه وي يكي از بهترين مربيان اين رشته است در صورت قطعي شدن حضور وي در ايران احتمالا وي تيم ملي روئينگ آقايان كشورمان را اردوي چين و مسابقات انتخابي المپيك همراهي خواهد كرد.
البته تاكنون حضور وي در ايران قطعي نشده است و فدراسيوني ها در انتظار پاسخ وي براي حضور درايران هستند./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار