آزمون کشوری طرح ملی حفظ قرآن کریم برگزار می شود

مشاور قرآنی وزیر و مدیر کل قرآن نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: اواخر خرداد ماه سال آینده آزمون کشوری طرح ملی حفظ قرآن کریم برگزار می شود.

به گزارش

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

، محمد بنیادی با اشاره به ثبت نام بیش از سه میلیون و 200 هزار دانش آموز در طرح ملی حفظ قرآن کریم و آغاز اولین مرحله آزمون آن و برخی رشته ها در سطح مدارس از اسفند ماه سالجاری اظهار کرد: اواخر فروردین ماه سال 91 این آزمون در بین دانش آموزان شرکت کنند در این طرح در کلیه رشته ها در سطح مدارس برگزار خواهد شد.

مدیر کل قرآن نماز و عترت آموزش و پرورش از صدور گواهی حضور برای شرکت کنندگان در پایان دو دوره از آزمون خبر داد و خاطر نشان کرد: در ادامه دانش آموزان منتخب در حفظ یک جزء ، نیم جزء ،‌سه جزء، شش جزء ، ده جزء،‌بیست جزء و کل قرآن در سطح مدارس با یکدیگر به رقابت می پردازند و دانش آموزان برگزیده به منطقه معرفی خواهند شد ودر نیمه دوم اردیبهشت ماه نیز آزمون منطقه ای این رقابتها برگزار خواهد شد.

مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری مرحله استانی این طرح در اواخر اردیبهشت ماه تاکید کرد: مرحله کشوری این طرح پس از برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی در اواخر خرداد ماه برگزار خواهد شد.

بنیادی اظهار کرد: تاکنون هشت هزار و 18 نفر برای حفظ کل قرآن کریم، دو میلیون و 195 هزار و 165 نفر برای حفظ نیم جزء،‌ 851 هزار و 797 نفر برای حفظ یک جزء یا جزو سی ام،‌23 هزار و 143 نفر برای حفظ 3 جزء20 هزار نفر 868 نفر برای حفظ یک جزء یا جزء اول، پنج هزار و 899 نفر برای حفظ شش جزء،‌پنج هزار و 473 نفر برای حفظ 10 جزء و دو هزار و 385 نفر نیز برای حفظ 20 جزء قرآن کریم ثبت نام کرده اند./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار