خوزستان /

پیمانكاران در سود پروژه ها شرکت ملی مناطق نفت خیزجنوب سهیم می شوند

با هدف جذب سرمایه گذاری در مناطق نفت خیز جنوب و تأمین منابع مالی،پیمانكاران در سود پروژه ها سهیم می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب،'مدیر مهندسی و ساختمان شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب' در تشریح این خبر گفت: با هدف جذب سرمایه گذاری و تأمین منابع مالی، نخستین پروژه های شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اعتبار 5هزار و 200میلیارد ریال به صورت' B.O.O' و' E.P.C.F' به مناقصه رفت.

مهندس 'سید عبدالله موسوی' افزود:احداث و راه اندازی تلمبه خانه جدید تقویت فشار نفت خام جهت جایگزینی تلمبه خانه های اهواز، امیدیه و گوره یكی از این پروژه ها است كه در قالب قرارداد' EPCF' (فاینانس و طرح ساخت) با اعتبار 2 هزار میلیارد ریال آماده واگذاری به پیمانكاران داخلی است.

وی ادامه داد: پروژه دیگر مربوط به احداث سه واحد نیروگاه برق سیكل تركیبی به ظرفیت 30 مگاوات است كه به روش 'B.O.O' و با اعتبار 3 هزار و 200 میلیارد ریال اجرا می شود.

مهندس موسوی اظهار داشت: در قرارداد 'EPCF' كه شیوه جدیدی از قراردادهای اجرایی است، پیمانكار پروژه علاوه بر انجام عملیات مهندسی، تامین كالا و نصب و راه اندازی، تامین منابع مالی پروژه را نیز بر عهده خواهد داشت.

مدیر مهندسی و ساختمان شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: در قراردادهای 'B.O.O' نیز پیمانكار پروژه ضمن تامین مالی و ساخت پروژه، مالكیت آن را نیز بر عهده دارد.

وی گفت: در قرارداد احداث سه واحد نیروگاه برق سیكل تركیبی، شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب خرید برق تولیدی این نیروگاه ها را تضمین می كند.

مهندس موسوی افزود: استفاده از این نوع قراردادها با هدف بهره گیری از توانمندی های بخش خصوصی اعم از پیمانكاران، مشاوران، موسسات مالی و اعتباری و بانك ها و بیمه ها است تا با تشكیل كنسرسیوم های مشاوران، تامین كنندگان مالی و سازندگان در این پروژه ها كه ارزش اقتصادی زیادی به دنبال دارد، مشاركت كنند.

مدیر مهندسی و ساختمان شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب یادآور شد: این دو پروژه در منطقه عملیاتی شركت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری و در مدت 4 سال اجرا می شود.

وی در پایان گفت: اسناد مناقصه این پروژه ها تهیه شده و به زودی فراخوان عمومی آنها در روزنامه های كثیر الانتشار منتشرمی شود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.