زنجان/

تدوین کتاب کار نجوم کانون پرورش فکری کشور در زنجان

کتاب کار نجوم کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور،در اواسط سال آینده در استان زنجان تدوین می شود.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

؛ مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان با اشاره به این که کارگروه تخصصی نجوم کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، دیروز در مرکز نجوم زنجان برگزار شد گفت: در راستای یکی از برنامه‌های کلان کانون پرورش فکری کشور، هر یک از مراکز استان‌ها، با توجه به پیش‌زمینه‎‌های موجود، کارگروهی را در جهت اجرا و شناخت بهتر فعالیت‌های علمی، عملی و تجربی موضوع مشخص، تشکیل می‌دهد.

مروج افزود: استان زنجان با وجود زیرساخت‌ها و فعالیت‌های مطلوب در رشته نجوم، به‌عنوان استان مسئول کارگروه نجوم انتخاب شده و مأموریت تهیه کتاب کار نجوم کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور را برعهده گرفته است.

وی کارگروه نجوم استان را متشکل از نمایندگان بخش‌های علمی و فرهنگی – هنری استان دانست و ابراز کرد: جمعی از اساتید علم نجوم از دانشگاه زنجان، مسئولان مرکز نجوم استان و چند نفر از فعالان این پخش از استان‌های دیگر، در کارگروه نجوم کانون حضور داشته و گام‌هایی در جهت هرچه بهتر انجام شدن فعالیت‌های نجومی کشور برمی‌دارند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان اظهار کرد: منجمان و کارشناسان بخش نجوم کانون پرورش فکری استان زنجان، درخصوص شیوه‌های فعالیت در بخش نجوم و محتوا فرم اجرای این فعالیت‌ها، به طور منسجم به تحقیقات کتابخانه‌ای پرداخته و این اطلاعات را به صورت تجربی در اختیار کارگروه نجوم استان قرار می‌دهند

مروج یادآور شد: در راستای تلفیق علم و تجربه نجومی برای تدوین کتاب کار نجوم کشور، تجربیات مراکز استانی کانون به‌صورت مدون و کارشناسی شده، مورد بررسی قرار گرفته و موضوعات مربوطه به طور هوشمندانه شکافته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم، اقدام اثربخش کانون پرورش فکری مرکز زنجان، به‌صورت کاربردی و در قالب کتاب کار نجوم تا اواسط سال 91 در اختیار مراکز استان‌ها و فضاهای نجومی کشور قرار گیرد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.