روانبخش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حيات سياسي خاتمي در گرو شركت در انتخابات بود

يك كارشناس سياسي گفت: جريان اصلاحات در شرايط حاضر روبه انقراض است وخاتمي با وجود اينكه بارها شركت در انتخابات را مشروط بر تعيين شدن يك سري شرايط اعلام كرده بود، باز هم براي ادامه حيات سياسي خود در جامعه، مجبور به شركت در انتخابات شد.

حجت الاسلام قاسم روانبخش در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران در واكنش به شركت خاتمي درانتخابات مجلس نهم گفت: شركت  خاتمي در انتخابات مجلس نهم اين روزها نقل محافل خبري خارجي شده است و اپوزيسيون ضد انقلاب روي اين مسئله مانور خبري مي كنند.


اين كارشناس سياسي ادامه داد: برخي فتنه گران ادعا كرده اند كه خاتمي براي خنثي كردن نقشه تندروهاي جريان حاكم پس از انتخابات پاي صندوق هاي راي رفته و اين در حالي است كه خاتمي چاره اي جز شركت در انتخابات نداشت.


وي افزود: جريان اصلاحات در شرايط حاضر روبه انقراض است وخاتمي با وجود اينكه بارها شركت در انتخابات را مشروط بر تعيين شدن يك سري شرايط اعلام كرده بود، باز هم براي ادامه حيات سياسي خود در جامعه مجبور شد پاي صندوق هاي راي حاضر شود.


اين فعال سياسي ادامه داد: اصلاح طلبان تصور مي كردند مردم بدون آنها در مشاركت هاي سياسي كشور كمرنگ ظاهر خواهند شد، اما در جريان برگزاري انتخابات با ديدن حضور دشمن شكن مردم بالاخره متوجه شدند كه ملت بدون اصلاح طلبان هم حاضر مي شوند.


روانبخش تصريح كرد: علي رغم اينكه اصلاح طلبان
نقش مهمي در جريان فتنه 88 از خود بروز داده اند اين تلقي احمقانه اي است كه فكر كنند هنوز هم مورد توجه مردم هستند .


وي در واكنش به رفتارهاي متناقض خاتمي به عنوان سرليست اصلاح طلبان اظهار داشت: خاتمي قبل از انتخابات فكر مي كرد هنوز هم ميان مردم جايگاه و پايگاهي دارد اما با رصد كردن شور و هيجان مردم در هنگام برگزاري انتخابات تصميم گرفت تغيير رويه داده و در انتخابات حضور پيدا كند.


وي با بيان اين مطلب كه خاتمي آمد تا بگويد اصلاحات زنده است تصريح كرد: جريان ضد نظام در تلاش است تا خاتمي را فريب خورده، احمق وحتي رواني جلوه دهد
و در شرايط حاضر به نظر مي رسد كه شعور خاتمي بيشتر از سطح تفكر لوس آنجلسي ها قرار دارد لذا  او حضور پيدا كرد تا جريان اصلاح طلبي از صحنه سياسي كشور محو نشود.


روانبخش با تاكيد بر اينكه مردم تناقض رفتاري در ليدر جريان انحرافي را به خوبي درك مي كنند افزود: حضور خاتمي در پاي صندوق هاي راي سياه نمايي بوده 
و اصلي ترين مشكل اين جريان اين است كه خودشان هم نمي دانند چه مي گويند چرا كه اگر به طور صريح به مردم بگويند در پي براندازي نظام هستند،  ملت با آنها مقابله خواهند كرد.


وي در تحليل شكست اصلاح طلبان در مقابل اصولگرايان گفت: اصولگرايان در طي سال هاي اخير در همه ابعاد اداره كشور اعتماد مردم را به خود جلب كرده اند اما اصلاح طلبان نتوانسته پس از فتنه 88 ديگر با اقبال عمومي مردم مواجه شود.


اين كارشناس سياسي خاطر نشان كرد: جريان اصلاح طلب تلاش كرد جايگاه از دست رفته خود را در ميان مردم  با حضور كواكبيان محكم كند كه باز هم مردم با عدم راي به كواكبيان اين معادله را خنثي كردند./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار