يك فوق تخصص جراحي پلاستيک :

نبود اطلاعات از دلايل افزايش اسيد پاشي

فوق تخصص جراحي پلاستيک گفت: فقدان اطلاعات در خصوص پيامد هاي فاجعه آميز اسيد پاشي از دلايل اصلي افزايش وقوع اسيد پاشي در جامعه است.

دکتر فرهاد حافظي فوق تخصص جراحي پلاستيک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه تهاجم با استفاده از اسيد يکي از جرائم بي رحمانه تلقي شده و ارتکاب اين جرم عمدتاً نه با هدف قتل بلکه تنبيه يا نابود کردن زندگي اجتماعي قرباني صورت مي گيرد گفت:اين عمل خشونت آميز معمولاً در کشورهاي جهان سوم رخ مي دهد.

وي با اشاره به مطالعه اي در اين عرصه که در بيمارستان سوانح سوختگي مطهري به انجام رسيده يادآور شد: در اين مطالعه مروري گذشته نگر، پرونده 59 بيمار قرباني خشونت با اسيد كه در يك مقطع زماني شش ساله از ماه ارديبهشت 1383 تا آبان 1389، به بيمارستان سوانح سوختگي مطهري مراجعه نمودند با هدف ارزيابي عوامل اپيدميولو‍ژيکي شامل عوامل اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي مورد بررسي قرار گرفت .

وي تصريح کرد: در اين تحقيق، سبب شناسي و ميزان آسيب ناشي از پاشيدن مواد شيميايي مخرب و خطرناک بر روي بدن قربانيان که با هدف انتقامجويي صورت گرفته است مطالعه شد که نتايج حاصله نشان داد که از بيماران مورد مطالعه که شامل 51 درصد مرد و 49 درصد زن بودند که شايع ترين يخش هاي بدن در خصوص جراحات دست ها و صورت بوده و بيشترين مهاجمان از اعضاي خانواده بوده اند .

حافظي در پايان خاطرنشان کرد: فقدان اطلاعات در خصوص پيامدهاي فاجعه آميز جسمي ورواني و عواقب قانوني اين عمل و دسترسي گسترده به مواد شيميايي قوي و مخرب دلايل اصلي افزايش وقوع اين جرم محسوب مي شوند.

گفتني است اين تحقيق در بيماستان مطهري و باهمکاري اساتيداين حوزه انجام شده است. /عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.