اظهارات ضد اسلامي سارکوزي خشم مسلمانان فرانسه را برانگيخت

سارکوزي در نشست تبليغاتي خود در اظهارات ضد اسلامي ،عليه پوشش کامل اسلامي موضع گرفت وخواستار آن شد که گوشت حلال در فرانسه به دقت مورد شناسايي قرار گيرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24، سارکوزي در اين نشست تبليغاتي خود به نکات جديدي اشاره کرد و گفت حق راي اتباع خارجي به زيان جمهوريت فرانسه تمام مي شود.

وي در خصوص عرضه غذای حلال در رستوران‌های مدارس نیز گفت در این رستوران‌ها عرضه باید طبق قوانین لائیک باشد و  با هرگونه اقدامی که خلاف این باشد، مخالف است.

سارکوزي مدعي شد:عرضه غذاهای حلال در مدارس و جداسازی ساعات استفاده از استخر برای زنان و مردان مسلمان در تضاد و تناقض با قوانین سکولار فرانسه قرار دارد.(!) چنین مسائلی به اصول مذهبی ارتباط ندارد بلکه مربوط به اصول تمدن است.(!)رئیس‌جمهور فرانسه همچنین درباره ایده جداسازی استخرها در فرانسه گفت: «در جمهوری فرانسه جداسازی ساعات استخر زنانه و مردان جایی ندارد.

اين اظهارات ضد اسلامي سارکوزي خشم مسلمانان اين کشور را برانگيخت.مسلمانان فرانسه با پنج تا شش میلیون جمعیت بزرگترین جمعیت مسلمانان اروپا را تشکیل می‌دهند و نیمی از مسلمانان در این کشور، ملّیت فرانسوی دارند.

اين اظهارات سارکوزي در حالي ايراد مي شود که اولاند ،نامزد حزب سوسياليست فرانسه خطاب به رئيس جمهور اين کشور اعلام کرد بهاري که در فرانسه پيش رو است بهار تغييرات در اين کشور خواهد بود. نيکلا سارکوزي نامزد حزب راستگراي «او ام پ» و فرانسوا اولاند نامزد حزب سوسياليست در انتخابات رياست جمهوري فرانسه، حملات مستقيمي را عليه يکديگر آغاز کرده اند .


درحال حاضر بر اساس نظرسنجيها ميزان محبوبيت اولاند سه و نيم درصد بيشتر از سارکوزي است.اين درحالي است که سارکوزي تلاشهايش را در تبليغات انتخاباتي دو چندان کرده است. وي خطاب به اولاند گفت او نمي خواهد که ما باهم رقابت کنيم اما مطمئن باشيد که من رقيب جدي محسوب مي شوم و رقابت مي کنم.

فرانسوا اولاند در تبليغات خود به سارکوزي توصيه کرد جنبه جوانمردانه تبليغات را رعايت کند. وي خطاب به سارکوزي گفت بهاري که در پيش رو است بهار تغييرات در فرانسه خواهد بود. وي افزود از پنج سال پيش رئيس جمهور همه قدرتها را در دست گرفته و هيچ اختياري براي ديگران نگذاشته است.


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار