ليبرمن: مستقل از آمريكا درباره ايران تصميم‌گيري مي‌كنيم

در آستانه ديدار نخست وزير اسرائيل و رئيس جمهور آمريکا، آويگدور ليبرمن وزير امور خارجه اسرائيل روز يکشنبه اعلام کرد اين رژيم در مورد پرونده ايران به طور مستقل تصميم گيري خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، ليبرمن در مصاحبه با راديو دولتي اسرائيل اعلام کرد: البته که آمريکا بزرگترين قدرت جهاني و مهمترين کشور دوست اسرائيل به شمار مي رود، اما اسرائيل مستقل است و در نهايت امر، خود مناسب ترين تصميمات را با توجه به ارزيابي شرايط اتخاذ خواهد کرد.

وي افزود: بايد در آرامش و با بررسي همه جوانب مثبت و منفي تصميم گرفت.

وي به گمانه زني هايي در مورد عمليات نظامي اسرائيل عليه تاسيسات هسته اي ايران اشاره کرد.

اسرائيل در هفته هاي اخير، مواضعي ضد و نقيض در مورد احتمال بمباران تاسيسات هسته اي ايران اتخاذ کرده است. اسرائيل مدعي است که برنامه هسته اي ايران اهدافي نظامي دارد، در حالي که تهران بر صلح آميز بودن آن تأکيد دارد.

ليبرمن همچنين اين پرسش را مطرح کرد که اگر جامعه بين الملل قادر به توقف ناآرامي هادر سوريه نيست ، وعده هايش در مورد تأمين امنيت اسرائيل چه ارزشي دارد؟

بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل روز جمعه در نخستين روز سفر خود به کانادا گفت اسرائيل مي خواهد "آزادي عمل اسرائيل" حفظ شود.

گفته مي شود باراک اوباما روز دوشنبه تلاش خواهد کرد به نتانياهو در مورد حمايت آمريکا از اسرائيل در مقابل ايران اطمينان دهد و او را از عمليات نظامي عليه برنامه هسته اي اين کشور بازدارد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار