محمود عباس ادعا كرد:

موافقت حماس با تشکيل کشور مستقل فلسطيني

رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين اعلام کرد حماس با تشکيل کشور مستقل فلسطيني در امتداد مرزهاي پيش از سال 1967 موافقت کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي اسرائيل نشنال نيوز، محمود عباس در مصاحبه اي که از کانال ده تلويزيون رژيم صهيونيستي پخش شد، گفت: دولت تشکيلات خودگردان فلسطين مستقر در رام الله و حماس هيچگونه اختلاف سياسي ندارند.

وي افزود:  توافق کرده ايم که مذاکرات با اسرائيل به شرط اينکه اين رژيم عمليات شهرک سازي را متوقف کند ادامه يابد.

توافقنامه وحدت به تازگي ميان محمود عباس و حماس به امضاء رسيده است و بر اساس اين توافقنامه محمود عباس تا زمان برگزاري انتخابات سراسري رياست دولت موقت را بر عهده خواهد داشت.

محمود عباس اسرائيل را مسئول به بن بست رسيدن مذاکرات صلح اعلام و خاطر نشان کرد اهميتي ندارد که به چه ميزان براي گفتگوهاي صلح  تلاش مي کنيم مسئله اين است که اسرائيل پيوسته مخالف بوده است و بهانه جويي هاي اين رژيم نشان از مخالفت آن با صلح دارد.

رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در پاسخ به اين سوال که آيا درباره روند صلح خوشبين است افزود تشکيلات خودگردان فلسطين همچنان براي تشکيل کشور مستقل فلسطيني تلاش مي کند.

وي با اشاره به اينکه نسبت به اين مسئله نه بدبين است و نه خوشبين خاطر نشان کرد بسياري از کشورها تاکنون ما را به رسميت شناخته اند. بيشتر کشورهاي اروپايي ما را به رسميت مي شناسند و ما جايگاه خود را تا سطوح عالي ارتقاء خواهيم داد.
گزارش ها حکايت از آن دارد که ناصر جوده وزير امور خارجه اردن قرار است نامه اي را ارائه کند که در آن اسرائيل و تشکيلات خودگردان فلسطين جزئيات شرايط خود را براي ازسرگيري مذاکرات صلح اعلام کرده اند.

گفته مي شود در اين نامه بار ديگر درخواست هاي پيشين تشکيلات خودگردان فلسطين تکرار شده است ؛ درخواست هايي که مقامات اسرائيل آنها را بهانه اي براي مانع تراشي در مسير مذاکرات مي دانند. 

موافقت اسرائيل با آزادي تمامي زندانياني که پيش از سال هزار و نهصد و نود و چهار بازداشت شده اند و توقف شهرک سازي در سرزمين هاي فلسطيني از جمله درخواست هاي فلسطينيان است.

تشکيلات خودگردان فلسطين تهديد کرده است چنانچه اسرائيل با درخواست هاي اين تشکيلات پيش از مذاکرات صلح موافقت نکند ، تمامي توافقنامه هاي امضاء شده پس از سال دو هزار را باطل خواهد کرد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار