يک متخصص ارتودنسي خبر داد:

بي نظمي دندان ها در ايجاد تحليل لثه ها مؤثر است

در صورتيکه دندان ها در يک نظم مشخصي قرار نگرفته باشند و به طور کلي فرد نتواند بين آنها را تميز کند اين بي نظمي تحليل لثه ها را به دنبال دارد.

دکتر عبدالرضا جميليان، متخصص ارتودنسي و عضو انجمن ارتودنتيستهاي اروپا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگر دندان هاي بيمار بي نظم باشد به عبارت ديگر دندان ها در يک نظم مشخص قرار نگرفته باشند به طوريکه فرد نتواند بين دندان هاي خود را تميز نمايد مشکلات لثه اي ايجاد خواهد شد.
وي با بيان اينکه از جمله مشکلات لثه اي مي توان به تحليل لثه اشاره کرد افزود: با تحليل شدن لثه، لثه فروکش مي شود و متعاقب آن بافت سخت نگهدارنده دندان نيز تحليل خواهد شد.
جميليان خاطرنشان کرد: بهتر است فرد دندان هاي منظمي داشته باشد که بتوامند به راحتي توسط مسواک يا نخ دندان فواصل آنها را تميز کند بنابراين توصيه مي گردد تحت درمان هاي ارتودنسي براي منظم شدن دندان ها قرار بگيرند.
اين متخصص عنوان کرد از علايم تحليل لثه مي توان به خونريزي از لثه اشاره کرد که در اين صورت توصيه مي شود بيمار به دندانپزشکي مراجعه کند.
 

*رعايت نکردن بهداشت دهان و دندان مي تواند باعث تحليل لثه شود
جميليان در ادامه گفت: به طور معمول مشکلات تحليل لثه در سنين بالا رخ مي دهد که معمولاً از سنين 30 سال به بالا ايجاد مي شود.
وي به علت هاي ديگر تحليل لثه اشاره کرد و گفت: رعايت نکردن بهداشت مناسب دهان و دندان از دلايل تحليل لثه است.
اين متخصص توصيه کرد: افراد بايد روزي 3 بار پس از صرف وعده غذايي دندان هاي خود را تميز کنند و به مدت 5 دقيقه دندان ها را به طرز مناسب مسواک زده و با نخ دندان فواصل دندان ها را تميز نمايند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار