از سوی تحليلگر غربي؛

قاچاق سلاح به سوريه تاييد شد

تحليلگر غربي قاچاق سلاح به سوريه را تاييد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ،"جوزف هالیدی" تحلیلگر مرکز جنگ واشنگتن گفت: گروههای مسلح فعال در سوریه خود تجهیزاتشان را تامین می کنند. آنها اکثرا سلاح های خود را از بازار سیاه تامین می کنند و آنها را از قاچاقچیانی که از لبنان و عراق وارد می کنند ، خریداری می کنند. آنها همچنین سلاح های خود را از نیروهای عزل شده امنیتی و سلاح های سبکی که سربازان فراری با خود به همراه دارند ؛ تامین می کنند. اما این سلاح ها سبک است و سلاح هایی از قبیل آرپی جی و مسلسل های نیمه سبک را در بر می گیرد. البته ممکن است این سلاح ها در آینده تغییر کنند اما تاکنون به نظر می رسد سلاح های مخالفان از طریق بازار سیاه تامین می شود.

وی افزود: نیروهای القاعده مستقر در سوریه ، گروههایی هستند که با عاملان انفجار خودروهای بمب گذاری شده در حلب و دمشق ارتباط داشته اند.

گروه موسوم به جبهه النصره از گروههایی هستند که مسئولیت این حملات را بر عهده گرفتند. با این حال بعید است که این گروهها از مهمترین گروههای القاعده در سوریه بوده و نقش رهبری القاعده در این کشور را بر عهده داشته باشند.

وی درباره گروههای مسلح فعال در سوریه گفت: این گروهها اغلب گروههایی هستند که توسط گروههای تحت نظارت ارتش آزاد سوریه تجهیز می شوند. این گروهها از کارآیی بالایی برخوردار بوده و در سطح داخلی از انسجام و سازماندهی بالایی برخوردارند. آنها همچنین وابستگی خود را به ستاد ارتش آزاد سوریه که در ترکیه مستقر است؛ اعلام کرده اند. البته این بدان معنا نیست که گروهها از یک سلسله مراتب فرماندهی برخوردارند اما مایلند در آینده سازماندهی خود را افزایش دهند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار