چند باور غلط در کاهش تب کودکان

پزشکات توصيه مي کنند براي پائين آوردن تب کودکان از آب سرد استفاده نکنيد زيرا استفاده از آب سرد براي پائين آوردن تب باعث انقباض عروق پوست شده و در نتيجه خون کمتري زير پوست جريان پيدا مي کند.

سيدمجتبي اميدي متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران افزود: در کودکاني که به تب هاي ويروسي مبتلا مي شوند تنها لازم است داغي بدن کاهش يابد به دنبال آن تب زير 38 درجه مشکلي براي کودک ايجاد نمي کند زيرا کمي تب براي از بين بردن ويروس ها لازم است اما از آنجا که تب بالا خطر تشنج دارد بايد آن را کنترل کرد.
وي گفت: استفاده از آب سرد در پائين آوردن تب کودک باعث انقباض عروق پوست شده و خون کمتري زير پوست جريان پيدا مي کند.
بنابراين تبادل گرمايي بين خون و پوست کاهش يافته و يک نوع شوک به بدن نوزاد يا کودک وارد مي شود.
اميدي تصريح کرد: اگر از آب ولرم براي پاشوره به کودک استفاده کنيم عروق پوست گشاد مي شود و خون بيشتري به پوست مي رسد اميدي در خصوص روش اشتباه استفاده از پاشويه گفت: اکثر خانواده ها فکر مي کنند براي پائين آوردن دماي بدن نوزادان که تب دارند بايد پاهاي کودک را داخل آب قرار دهند اما بايد دانست کودکان هنگام شب دست و پاي سردي دارند و به هيچ وجه نبايد دست و پاي سرد آنان را شست و شو داد.
وي خاطرنشان کرد: روش صحيح پائين آوردن دماي بدن نوزاد اين است که تکه اي پارچه را در آبي که با دماي طبيعي بدن يکسان است فرو برده و روي محل هاي داغ بدن بيمار گذاشته تا زماني که پارچه خشک شود صبر کنيم./ط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار