لاريجاني: استراتژي ممانعت از واردات عملي شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح نخستین همایش ملی جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی در قم اجرای دقیق و کامل قوانین را اصلی ترین راه حل مشکلات بخش کشاورزی و دامپروری دانست.

به گزارش حوزه پارلماني باشگاه خبرنگاران، علي لاریجانی امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح نخستین همایش ملی جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی در قم با اشاره به افزایش مصرف، کمبود منابع آب و سختگیری های خارجی در تأمین محصولات استراتژی کشاورزی،کشاورزی و دامپروری را مسئله حیاتی کشور عنوان و تصریح کرد: با توجه به تصویب قوانین مساعد و حمایتی اجرای دقیق و کامل قوانین توسط وزارت جهاد کشاورزی تنها راه فائق آمدن بر مشکلات این بخش است.

وی اجرای قانون نظام بهره وری و صیانت از تولید داخلی را ضروری و مسئولیت مهم وزارت مربوط برشمرد و افزود : اگر بخواهیم 2 و نیم میلیون شغل ایجاد کنیم باید سهم بخش کشاورزی در آن تعریف شود و با نگاه به سیر نزولی تولید برخی محصولات استراتژی ممانعت از واردات عملی شود و تعرفه های کشاورزی وضع روشن و مشخص داشته باشد.

لاریجانی اقتصادی کردن چرخه تولید کشاورزی و دامپروری، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی، ایجاد شهرک های مکانیزه تولید، راه اندازی صندوق های حمایتی و تخصیص یارانه توسعه کشاورزی و گسترش سطح پوشش بیمه کشاورزی و توسعه منابع آب و ایجاد راندمان 40 درصدی را راهکارهای جهش کشاورزی کشور عنوان کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تعامل دولت،دستگاهها و تشکل ها را در رونق کشاورزی و فرآیند تولید دانش بنیان و صادرات مطلوب امری اساسی دانست و اظهار داشت : ارائه الگوهای متفاوت اقتصادی، سرمایه گذاری در آبیاری تحت فشار توسعه کشت گلخانه ای و توسعه بازار و بورس کشاورزی نیاز آینده کشاورزی ایران است.

اورنگی رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور نيز در این مراسم به نمایندگی از سوی وزیر جهاد کشاورزی به برخی اقتضاء اقتصاد پایدار با رویکرد کشاورزی اشاره کرد و گفت : استفاده از فناوری های نوین و استانداردسازی فعالیت های کشاورزی در کنار کشاورزی رقابتی مبتنی بر نیاز مصرف کنندگان رویکرد مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

نخستین همایش ملی جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی در مرکز فقهی ائمه اطهار قم در حال برگزاری است. بهره مندی از توان علمی متخصصان، معرفی پژوهشگران برتر، شناسایی ابزارها و راهکارهای نوین و ایجاد عرصه سرمایه گذاری داخلی و بومی در بخش کشاورزی از اهداف این همایش است. این همایش 2 روزه فردا به کار خود پایان می دهد./گ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار