استاندار آذربایجان غربی:

روند توسعه آذربایجان غربی رضایت‌بخش نیست

استاندار آذربایجان غربی گفت: با وجود اقدامات انجام شده برای رشد و توسعه آذربایجان غربی این روند رضایت‌بخش نیست و باید برای رسیدن به شرایط مطلوب و بهتر تلاش و هدفگذاری کنیم.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از استانداری آذربایجان غربی وحید جلال‌زاده اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اقدامات بسیار قابل توجه و مبارکی در بخش‌های مختلف در کشور و بالطبع آن در آذربایجان غربی رخ داده که براساس آمارهای موجود هیچ کس نمی‌تواند منکر خدمات نظام اسلامی باشد.
وی افزود: وضعیت امروز استان افتخارانگیز است ولی قانع‌کننده نیست و باید دولت و بخش خصوصی در کنار هم تلاش برای بهبود مستمر را در دستور کار خود قرار دهند.
به گفته این مسئول تعامل حداکثری با بنگاه‌های اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاران در استان و نوسازی صنایع استان مهم‌ترین راهبردهای مدیریت استان است.
جلال‌زاده با اشاره به اجرای طرح بزرگ و سرنوشت‌ساز هدفمندکردن یارانه‌ها در کشور گفت: بسته صنعت و معدن این طرح توسط وزارت صنایع و معادن به تصویب رسیده و ضروری است ابعاد مختلف این بسته برای فعالان صنعت و معدن اطلاع‌رسانی شود.
وی افزود: یکی از اصول اصلی و پایه‌ای این سیستم حذف توجه به نوسازی صنایع است که این مسئله باید در استان به دلیل پیر و فرسوده بودن برخی صنایع مورد توجه ویژه قرار گیرد.
استاندار آذربایجان غربی لزوم توجه به قابلیت‌ها و مزیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری و نیز توسعه روابط صنعت و معدن با دانشگاه و احیای فرهنگ سرمایه‌گذاری را برای توسعه این بخش ضروری دانست.
این مسئول اضافه کرد: توجه به این نکته که در سال گذشته آذربایجان غربی از نظر میزان صادرات غیرنفتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است لزوم روند سرمایه‌گذاری افزون‌تر در بخش‌های تولیدی را بیش از پیش مشخص می‌سازد.
جلال‌زاده توجه به جذب سرمایه‌گذاری و افزایش صادرات غیرنفتی را از برنامه‌های اصلی استان در سال جاری دانست و با اشاره به توجه ویژه دولت به توسعه زیرساخت‌ها در بخش صنعت و معدن افزود: سال گذشته بیشترین سهم اعتبارات عمرانی استان در توسعه زیرساخت‌های صنعت هزینه شده و آذربایجان غربی نیز در این زمینه رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.
وی افزود: با تاکید رهبر معظم انقلاب و اهتمام ویژه دولت و اجرایی کردن اصل 44، عرصه اقتصادی کشور به خود مردم واگذار می‌شود چرا که هر جا مردم حضور داشتند موفقیت‌ها حاصل شده است.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، توجه به افزایش کیفیت کالاهای ایرانی و پژوهش در حوزه صنعت را مورد تاکید قرار داد.
جلال‌زاده ظرفیت‌های نمایندگان مردم آذربایجان غربی را در مجلس شورای اسلامی بسیار قابل توجه دانست و افزود: از این ظرفیت باید برای توسعه هر چه بیشتر استان در بخش‌های مختلف استفاده شود.
مدیران عالی استان نیز همپا و همراه با سیاست‌های دولت در این راستا با حرکتی جهادگونه در تلاش برای کاهش روند مسائل و مشکلات بخش‌های خصوصی تولیدی هستند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.