پیگیری سرنوشت امام موسی صدر در دیدار معاون وزیر خارجه با هیئت لیبیایی

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان در دیدار هیئت لیبیایی بر لزوم پیگیری سرنوشت امام موسی صدر و اهمیت آن برای جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و خواستار افزایش تلاش موسسات دولتی و نهادهای مردمی لیبی در این زمینه شد.

به گزارش حوزه سياست خارجي با شگاه خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با هیئت لیبیایی متشکل از شخصیت های علمی و دینی این کشور با بیان اینکه انقلاب مردم لیبی در بستر بیداری اسلامی محقق شد، تأکید کرد: مردم مسلمان لیبی ملتی مومن، اسلام‌خواه و مجاهد هستند که حاکمیت ارزش های اسلامی در کشورشان را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای مصادره انقلاب مردم لیبی ابراز اطمینان کرد که وحدت مردم و هوشیاری مسئولان لیبی باعث خنثی شدن این توطئه خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه دامن زدن به موضوع شیعه و سنی و همچنین ایران ‌هراسی را از دیگر اهداف نظام سلطه برشمرد و لزوم هوشیاری در مقابل این توطئه‌ها را خاطرنشان کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت همکاری و کمک به لیبی در دوره جدید و تقویت روابط دو کشور در تمام زمینه ها، بر لزوم پیگیری سرنوشت امام موسی صدر و اهمیت آن برای جمهوری اسلامی ایران تأکید و خواستار افزایش تلاش موسسات دولتی و نهادهای مردمی لیبی در این خصوص شد.

رئیس هیئت لیبیایی نیز ضمن تشریح اقدامات رژیم قذافی در سال های اخیر برای جلوگیری از تقویت ارتباط مردم لیبی با انقلاب اسلامی ایران و تأکید بر اینکه به نمایندگی از 12 سازمان و تشکیلات سیاسی، اجتماعی لیبی به تهران سفر کرده است، مواضع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ارزش های والای اسلام را مورد تمجید قرار داد و با تأکید بر خاستگاه اسلامی مردم لیبی یادآور شد که آنان اجازه نخواهند داد مسیر انقلاب مردمی در جهت اهداف نیروهای سلطه منحرف شود./س2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار