اردبيل/معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ؛

مقطع پیش دانشگاهی شش دیگر سال حذف می شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از شش سال از آغاز اجرای نظام آموزشی جدید، مقطع پیش دانشگاهی حذف شده و تحصیلات رسمی كشور دوازده سال تمام می شود

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ابراهیم سحرخیز  افزود:با اجرایی شدن نظام آموزشی 6.3.3 از سال تحصیلی آینده بیش از یك میلیون نفردانش آموز مقطع پنجم ابتدایی وارد ششم ابتدایی می شوند.

وی بیان كرد : این مقطع ماهیتی ابتدایی داشته و در این مقطع سعی شده آموزشهای قرآنی تقویت شود.

وی با بیان اینكه در نظام جدید آموزشی مقطع ابتدایی از حساسیت ویژه ای برخوردار است ، خاطرنشان كرد: دوران ابتدایی نقشی اساسی در شكل گیری شخصیت و روابط اجتماعی دارد و بر این اساس در نظام آموزشی جدید بر نقش این دوران تاكید شده است.

سحرخیز با بیان اینكه علاوه بر درس های موجود در مقطع ابتدایی دو دروس كار و فناوری و تفكر و پژوهش نیز به دروس ابتدایی اضافه خواهد شد ازعدم افزوده شدن درس زبان انگلیسی به دورس ابتدایی خبر داد.

وی گفت: برای تدریس در مقطع ششم ابتدایی از معلمان با تجربه و متخصص مقطع ابتدایی فعلی استفاده شده و نیروهای جدید تعیین تكلیف شده كه سه هزار و 900 نفر می باشد به چرخه آموزش و پرورش ابتدایی در مقاطع پایین تر وارد می شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان كرد:آموزشهایی نیز برای معلمان مقطع ششم ابتدایی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای نظام جدید آموزشی گفت: برای اجرای نظام جدید آموزشی آموزش و پرورش سعی شده به هشت حوزه زیستی ، اجتماعی ، اخلاقی ، پژوهشی ، دانش ، فناوری ودینی ومهارتی توجه شود .

وی خاطرنشان كرد: در نظام آموزش جدید به بحث ارتقای كیفیت در مقاطع تحصیلی توجه ویژه ای شده و این موضوع در مقطع ابتدایی شدت بیشتری دارد.

سحرخیز در ادامه سخنان خود با اشاره به رونمایی از سند ملی تربیت رسمی كشور این سند را نقشه راه آموزش و پرورش دانسته و افزود: آموزش و پرورش فعلی نتوانسته اهداف نظام اسلامی را متناسب با نیازها تامین كند و نظام جدید تعلیم و تربیت در كشور متناسب با نیازها تدوین شده است.

وی ادامه داد : این سند تعلیم و تربیت رسمی كشور مبتنی بر فلسفه اسلامی بوده و كهنه و وارداتی نمی باشد و در این سند به تحول عمیق و همه جانبه ، وحیانی و عقلانی توجه شده است.

وی با بیان اینكه این سند با برگزاری جلسات متعدد و متنوعی با انجام 70 پژوهش مستقیم تدوین شده است ، خاطرنشان كرد: كارشناسان و پژوهشگران بسیاری در سطح كشور به كارشناسی موضوعات و حوزه های مختلف این سند پرداخته اند./س

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.