بندرعبا

استان هرمزگان كمترین میزان فوتی ثبت شده در بین استانها را دارد

قائم مقام رئیس سازمان ثبت احوال كشور در امور استانها گفت: استان هرمزگان كمترین میزان فوتی را در بین استان‌ها دارد.

 

 

' به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛انصاری' افزود: استان هرمزگان پس از استان سیستان و بلوچستان، رتبه دوم ولادت ثبت شده در كشور را در اختیار دارد و از سوی دیگر میزان فوت در هرمزگان نسبت به سایر استان‌های كشور كمتر است.

وی ادامه داد: بیشترین ولادت در استان هرمزگان با 26.4 در هزار مربوط به جاسك است و ابوموسی نیز با 3.2 در هزار كمترین نرخ ولادت را در اختیار دارد.

انصاری همچنین در خصوص نرخ فوت در استان هرمزگان یادآور شد: بیشترین نرخ فوت استان هرمزگان تعلق به بندر لنگه با نرخ 5.2 در هزار دارد و كمترین نرخ ولادت هم با 3.1 در هزار در اختیار حاجی‌آباد است.

قائم مقام رئیس ثبت احوال كشور در امور استانها تاكید كرد: نسبت جمعیت روستایی هرمزگان نیز حدود 21.3 درصد بیشتر از متوسط كشور است كه متوسط نرخ رشد سالانه 10.8 درصد است كه در كشور رتبه دوم را داراست.

وی بیشترین اسامی انتخاب شده توسط خانواده‌های استان هرمزگان برای فرزندان پسر را اسامی محمد، امیر علی و علی برشمرد و گفت: این اسامی در كشور نیز به ترتیب 'امیرعلی' ،'ابوالفضل' و'علی' انتخاب شده است ضمن اینكه در كشور نام‌های 'فاطمه'، 'ستایش'، 'زهرا' و در استان هرمزگان 'فاطمه'، 'زهرا' و 'مریم' بیشترین انتخاب مردم برای نامیدن فرزندانشان می باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.