مشهد/ نماینده مردم مشهد؛

سینمای ایران ذائقه تماشاگر را هنوز نشناخته است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: سینمای ما در حال حرکت به سمت گیشه است به همین دلیل سینماگران ذائقه تماشاگران را هنوز نشناخته‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛جواد آرین‌منش اظهار داشت: تاکنون سیاست‌گذاری دقیقی در حوزه سینما نداشته‌ایم و حوزه معاونت سینمایی ما در سال‌های گذشته نتوانسته است هدایت، حمایت، و همچنین نظارت بر تولیدات سینمایی را بر عهده بگیرد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به وضع کنونی سینمای ما این نهاد با سیاست‌های تشویقی از تولید فیلم‌های طنز به ویژه با موضوعاتی بی‌معنی که فقط به دنبال فروش بیشتر است حمایت می‌کند. 
نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به اینکه فیلم را باید فیلمساز و متخصص بسازد، بیان کرد: در حال حاضر در تولید فیلم‌های سینمایی در کشور دچار مشکل هستیم به همین منظور تولید آثار فاخر از عهده کسانی بر می‌آید که به ارزش‌های اسلام و نظام پایبند باشند، همچنین فیلمسازان ما باید در تولید آثار به ویژه اجتماعی دغدغه‌های مردم را بیان و تحلیل کنند.
نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار این بحث اگر سینماگران به سمت موضوعات طنز گرایش پیدا کنند می‌توانند مقوله طنز را با در آمیخته کردن پیام‌های ارزشی ایجاد، و تفریح را با آموزش در ذهن مخاطب تداعی کنند.
وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر تولیدات فاخر سینمای ایران بسیار رشد خوبی داشته اما اگر این اقدام صورت بگیرد قادر است که مخاطبان جوانمان را به سینمای فرهنگی نزدیک کنیم.
آرین‌منش ادامه داد: بنابراین باید یک آمیختگی میان جاذبه و هنر ایجاد کنیم که در آن مخاطبان به سوی مواضع مختلف سینمای گرایش پیدا کنند و فقط سینما را برای طنز انتخاب نکنند.

*برنامه 5 ساله سینمای ایران اجرا شود

وی تصریح کرد: با وضع موجود می‌توان شرایط را تغییر داد که در آن متولیان فرهنگی کشور باید یک طرح ویژه‌ای به نام برنامه پنج ساله سینمای کشور تدوین کنند که موازات آن در چارچوب سیاست‌های برنامه پنجم توسعه حرکت کنند و قوانین آن را نقض نکنند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین در کنار توسعه فضای سینما ابتدا باید به تربیت کسانی که خوراک فکری مردم را تهیه می‌کنند که مصداق آن نویسندگان فیلمنامه‌ها هستند پرداخت چون آنها بیش از همه در اولویت هستند.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با همه تفاسیر سینمای کشور در وضعیت چندان خوبی قرار ندارد چرا که در دنیایی که دنیای رسانه‌ها است بسیاری از پیام‌هایی که اگر با زبان فارسی نتوان آن را بیان کرد می‌توان با زبان هنر با یک وجه تمایزی به دنیای امروز منعکس کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.