بجنورد/

32 نفر از داوطلبان مجلس در خراسان شمالی کارمندند

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: 32 نفر از 38 داوطلب قطعی در انتخابات مجلس در این استان کارمند هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ابوالحسن وحیدی  اظهار داشت: 6 نفر دیگر از داوطلبان مجلس در خراسان شمالی مشاغل آزاد دارند.
وی همچنین با اشاره به اینکه سه نفر از نمایندگان سابق استان خراسان شمالی نیز برای شرکت در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: تمام نمایندگان کنونی این استان نیز برای حضور در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان شمالی نام نویسی کرده‌اند.
وحیدی با بیان اینکه کار بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی آغاز شده است، اضافه کرد: مراتب رد یا قبولی داوطلبان شرکت در انتخابات 20 دی ماه جاری به داوطلبان اعلام خواهد شد.
دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی با بیان اینکه دلایل عدم تایید صلاحیت داوطلبان باید به آنان ابلاغ شود، تصریح کرد: داوطلبان طی 4 روز مهلت قانونی می‌توانند به هیئت‌های نظارت خراسان شمالی شکایت کنند.
وی اظهار داشت: اگر صلاحیت داوطلبان در این مرحله از بررسی‌ها در هیئت نظارت نیز رد شود، داوطلبان شکایت خود را می‌توانند به هیئت‌های مرکزی نظارت برای بررسی ارسال کنند.
دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به اینکه اسامی نامزدهای تایید شده نهایتاً در 2 اسفند از سوی وزارت کشور به مراکز حوزه‌های انتخابیه اعلام قطعی خواهد شد، افزود: به استناد ماده 36 آیین نامه اجرایی جمع‌بندی و تهیه و تنظیم و همچنین انتشار آگهی، اسامی نامزدها در سوم اسفند توسط فرمانداران صورت خواهد گرفت.
به گفته وی، چهار اسفند امسال آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدها به مدت هفت روز تا 10 اسفند بوده و 11 اسفند تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آن‌ها به استناد ماده 56 قانون انتخابات ممنوع خواهد بود.
وحیدی با اشاره به اینکه 12 اسفند رای گیری در 12 حوزه فرعی و 3 حوزه اصلی خراسان شمالی صورت می‌گیرد، اظهار امیدواری کرد تا در این دوره از انتخابات نیز مردم همیشه در صحنه استان همچون گذشته با حضور پرشور خود برگ زرینی بر افتخارات این خطه بیفزایند.
در انتخابات دهم ریاست جمهوری در خراسان شمالی 87 درصد واجدان شرایط شرکت در این انتخابات در پای صندوق‌های رای حضور یافته که از این حیث بیشترین مشارکت را در بین استان‌های کشور کسب کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.