قسمت دوم از سريال دلال ها؛

پايه هاي تخت سلطان هم لرزيد/ مديران يك پاي دلالي و فساد/ پاي آگاهي و حكم جلب به فوتبال باز شد

برنامه ورزشي شب گذشته(12 دي) كه بسان قبل تا بامداد به طول انجاميد، قسمت دوم از سريال پر هيجان و جذاب و به نوعي تاسف بار دلالي و فساد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مجري برنامه با حركتي نرم برنامه را آغاز كرده و با يكي 2 آيتم فوتبالي در كمال رضايت از بحث هفته گذشته آرام آرام به پرونده هاي دلالي خزيد و اين بار دبير ستاد مبارزه با تخلفات فوتبال برخلاف هفته گذشته رئيس سازمان ليگ، كمي بازتر و گويا تر زبان باز كرد.

متهمان پرونده استيل آذين، خشايار محسني، مدير برنامه ، دلال، مدير باشگاه و نام هاي ديگري كه براي وي مي‌توان به كار برد شاكيان بيشتري از بقيه داشت اما اين رشته سر دراز دارد و اما سلطان علي پروين شايد كمتر كسي فكر مي‌كرد در جائيكه سلطان كار مي‌كند تخلف باشد چه برسد به اين كه خود پروين مطلع جرم باشد.

اما هنوز پرونده مبهم است؛ آرش فرزين، هدايتي و وكلايشان همه اظهار بي اطلاعي مي‌كنند اما پرونده قطورتر از اين حرف هاست، رشوه براي صعود به ليگ برتر جعل امضا، دزدي و حتي ..

شاهدان و بهتر بگوئيم مال باختگان هر از گاهي در لا به لاي برنامه با صحبت هايشان به عنوان شاهدان عيني پرونده ها را پر بارتر مي‌كردند اما تا پايان اين سريال هنوز راه زياد است.

مهرداد اميدي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي شايد فكرش را هم نمي‌كرد روزي ميهمان تلفني پربيننده ترين برنامه ورزشي باشد و البته بگذريم كه تن خلافكاران با ورود قانون كمي لرزيد و نگران پايان پرونده، به خواب بامدادي خواهند رفت.

باز هم بازي فوتبال در پرونده فوتبالي ، حسين هدايتي با يك پاس بلند توپ را زير پاي سلطان انداخت و پروين پا طلايي هنوز خود نمايي نكرده است و آرش فرزين در مقابل ديد دوربين ها مانع از خودنمايي پروين شده است.

هنوز پاي فدراسيون، سازمان ليگ و كميته انضباطي و تخلفات فوتبال به ميان نيامده، در اين قسمت هنوز كسي به دبير مبارزه با تخلفات تهمتي نزده و مثل هفته گذشته جذابيت خاصي در برنامه نديديم به راستي علي پور ديگر تخلفات انواع تراكم را مي شناسد؟ باور كنيد ما هم نمي‌دانيم اما هدايتي كه خوب تراكم و انواع آن را مي شناسد، چرا قدر پول هايش را نمي داند؟ خلاصه قصه كي بود كي بود من نبودم باز هم ادامه دارد و مسائل استيل آذين و رشوه و جعل در فوتبال ما بيشمار است اگر خشايار محسني جرمي مرتكب شده مجرمان زيادي از اين دست در فوتبال ما رخنه كرده اند بررسي و خشكاندن ريشه فساد وظيفه همگاني است متاسفانه دانه هاي اين زنجير فوتبالي آنقدر درشت هستند كه گاهي صحبت در مورد اتهام ها با ترس و لرز است و يا اعتبارشان مانع از محكوميتشان مي شود.

شاهد از غيب رسيد، مهدي حق جويي يكي از فوتباليست هاي كشورمان پرده از نوعي ديگر كلاهبرداري شيك برداشت اما از اين جذابيت فوتبال كه امثال ما را درگير، جيب خيلي ها را پر از پول و انسان هاي ضعيف النفص را اسير افكار شوم و فاسد خودش كرده است.

انحرافات تكان دهنده ديگر دلال ها ح-م، غ-گ و غيره رشوه هاي كلان با مستندات، "مديران يك پاي فساد هستند، دلالان يك طرف قضيه" اين جملات متفق دلال هاي معروف و اين بار پاي داوران، قاضيان ميدان سبز به ميان آمد و روش هاي مختلف دلالي از زبان كار كشته ها و خبره هاي عرصه دلالي مو را بر تن آدم سيخ مي كرد و گفتند از جاي جاي فوتبال كشور و از شرق و غرب تا شمال و جنوب و چه گسترش و روز افزوني داشته فساد در فوتبال....
 

83 پرونده فساد و دلالي و تخلف و ما هنوز چشم به توپ دوخته ايم و حرص فوتبال مي خوريم چقدر ساده دل و كودكانه فوتبال را مي پسنديم غافل از پشت پرده اي كه چه فسادي رخنه در تار و پودش كرده است.

اظهارات دبير مبارزه با تخلفات فوتبال دلگرممان كرد "فوتبال را پاك كرديم و به پاك سازي ادامه مي دهيم" اما مگر تمام مي شود اين سريال تخلفات هر دقيقه برنامه كه مي گذرد يك موضوع متنوع با يك مدل جديد و يك متد نو.

"حكم جلب يكي از متهمان صادر شد" اولتيماتوم جدي دبير ستاد مبارزه با تخلفات پروسه مبارزه با فساد را به بحث جدي كشاند و اين بار امير فلاحي از ناكاميشان گفت: دست دلالان در رسانه ها هم باز شد و اميد نوجواني كه تا جوانيش آينده ساز فوتبال بود به يك باره به دليل نپرداختن 5 ميليون تومان خانه نشين شد و سرنوشتش تغيير كرد و اين مشتي است نمونه خروار....

و دوباره تخلف رئيس سازمان ليگ توسط درودگر بازگشايي شد براستي اگر مرجع رسيدگي به تخلفات تخلف كند و قانون را دور بزند چه توقعي از سود جويان دلالان و مفسدان فوتبال بايد داشت.
جواني هايي به باد فنا رفته كه قابل بازگشت نيست حقوقي به ناحق گرفته شده كه زماني براي استردادش نيست و هنوز فرياد مي كشيم گل... هورا...

اهمال در صعود تيم اميد به المپيك به نقص هاي فوتبال اضافه شد و يك سري كلمات جا به جا شد و باز هم مثل هميشه روي سر كوتاه ترين ديوارهايي كه البته خيلي سست و لرزان بودند خراب شد.

البته ما معتقديم اين كوتاهي قابل بخشش نيست اما مشكل تيم اميد و فوتبال ما كلي تر از اين بحث هاست عليپور اين بار در مقام دفاع از حيثيت خود اتهام فروش بليط در جام جهاني 2006 آلمان برآمد و با تكيه بر مديريت صحيح و درست دادكان توضيحاتي در قبال اين مسئله داد و خود را از اين اتهام مبري كرد و البته در اين مورد مدرك و سندي ارايه نشد.

اين بخش برنامه شايد خيلي خوشايند رسانه ها نباشد اما پاي بعضي خبرنگاران كه خبرنگار نما ناميده مي شوند وسط آمد و تازه فهميديدم گاهي اوقات بايد چاقو دسته خودش را ببرد؛ اي واي بر ما كه خداوند به آن قلم قسم مي خورد "ن و القلم يسترون "

و افسوس مي خوريم كه فساد رخنه كرده در تار و پود ورزش و حيف از آن قلم در دستان خبرنگار نماها؛ از بازيكن ، مربي، داور، مسئول، دلال، و حالا رسانه ها

بحث هاي دلالي با حضور كارشناس حقوقي به نام ابومسلم كشيده شد كه البته نظرات مختلف در اين باره اذعان شد و مجبوريم براي اينكه مشكلات فوتبال هرچه زودتر حل شود يك كتاب تاريخ خريداري و مطالعه كنيم اما هنوز نفهميديم كه ابومسلم چه ربطي به مسائل فساد و دلالي داشت با شناخت ابومسلم خراساني كدام مشكل فوتبال حل خواهد شد؟

دل زده شديم از فوتبالي كه همه اجزايش چرك است و به جاي توپ و دروازه، كرنر و سانتر مربي و بازيكن بايد اسناد و مدارك حكم جلب دلال فساد خبرنگار نما، رشوه و ... خود نمايي كند./مح

خبرنگار: اكبر باقري

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار