وضعیت اقتصادی با افزایش کیفیت محصولات بهبود می یابد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال باید به دنبال کاهش قیمت تمام شده ، کاهش هزینه های تولید و بهبود کیفیت محصولات باشیم که اجرای طرح مشاغل خانگی در این راستا است.

لبافی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: به منظور بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال باید به دنبال کاهش قیمت تمام شده کاهش هزینه های تولید و بهبود کیفیت محصولات باشیم.
وی افزود: طرح مشاغل خانگی ضمن تحقق موارد گفته شده افزایش درآمد خانوار، اشتغال بانوان، ارتقا فرهنگ کار و اثرات مثبت بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه بیش از یکصد هزار نفر در خراسان رضوی تاکنون وارد سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کرده اند خاطر نشان کرد: علاقه مندان در قالب 305 رشته شغلی می توانند پس از اخذ مجوز لازم شروع به فعالیت کنند.
در ادامه اسدی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: با توجه به نرخ افزایشی جمعیت در کردستان و ورود فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی به بازار کار، استان به صورت میانگین در طول سال نیازمند ایجاد 23 هزار فرصت شغلی است.
اسدی هم چنین به لزوم همخوانی بین نیازهای بازار کار و مهارت های کار جویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها اشاره و تصریح کرد: یکی از دلایل عمده بیکاری در کشور به خصوص استان کردستان ناشی از نبود مهارت مورد نیاز بازار کار است چرا که کار جویان و به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاه ها همزمان با فراگیری دانش تئوری ، مهارت عملی را فرا گرفته اند در نتیجه در ورود به بازار کار دچار مشکل می شوند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان خاطر نشان کرد: براساس برنامه چشم انداز و سند توسعه اشتغال استان کردستان باید نرخ بیکاری در این استان تا پایان سال 93 به کمتر از 7 درصد برسد که تحقق این امر همکاری تمامی نهادها و مسئولان را می طلبد./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار