ميرتاج الديني:

ولايت پذيري مردم در 9 دي 88 ثابت شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بيان اينكه ولایت‌پذیری مردم در نهم دی ماه سال 1388 نشان داده شد گفت: فتنه گران در آن سال نه تنها نتوانستند مردم را از ولایت جدا کنند بلکه همه دنیا به نقش مهم ولایت پی برد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت حجت الاسلام سيدمحمدرضا میرتاج‌الدینی امروز در «کنگره سراسری شهدای دانشگاه فنی و حرفه‌ای» در «باغ موزه دفاع مقدس تهران» اظهارداشت: ملت ایران همواره پیام شهیدان را دریافت می‌کنند؛ اولین پیام شهیدان هم پایداری است.

وی موقعیت‌شناسی را دیگر پیام شهیدان نام برد و افزود: مردم ایران برای دفع فتنه در سال 88 به موقع عمل کردند چون به آرمان‌ها و اعتقادات آنها توهین شده بود و این همان موقعیت‌شناسی‌ای است که در دفاع مقدس نیز وجود داشت.

میرتاج‌الدینی یادآور شد: امروزه پیام شهدای ما از مرزهای کشور فراتر رفته و به کشورهای اسلامی رسیده است چون آثار این پیام‌ را در کشورهای مختلف می‌بینیم.

وی به ولایت‌پذیری مردم ایران اشاره کرد و گفت: نمونه این ولایت‌پذیری در نهم دی ماه سال 1388 نشان داده شد. فتنه گران در آن سال نه تنها نتوانستند مردم را از ولایت جدا کنند بلکه همه دنیا به نقش مهم ولایت پی برد.

در ادامه این کنگره، خواجه‌سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ تحقیقات و فناوری نیز گفت: وظیفه ما انتقال ارزش‌های برآمده از نهضت امام، انقلاب و دفاع مقدس به نسل جدید و نسل آینده است.

وی با اشاره به تحصیل حدود چهار میلیون دانشجو در کشور گفت: حفظ ارزش‌های خلق شده در مقاطع مختلف بر دوش دانشجویان است. نسل دانشجوی حاضر با توجه به سن خود بعضی از وقایع انقلاب را درک نکرده‌اند و علاقه دارند با میراث ماندگار انقلاب آشنا شوند بنابراین وظیفه داریم این امر را محقق کنیم و غبار نشسته بر روی فرهنگ شهادت را بزداییم چون همین فرهنگ است که کشورمان را در برابر حوادثی که قصد ضربه زدن به آن را دارند، بیمه می‌کند که یکی از این حوادث، فتنه سال 88 بود که با حضور جوانان که به فرهنگ شهادت تأسی کردند، خنثی شد.

خواجه‌سروی با اشاره به خلاء موجود در بخش فرهنگ ایثار و شهادت در طول چند سال بعد از پایان جنگ گفت:‌هرچند نمی‌توان گفت در آن سال‌ها اصلا کاری انجام نشد اما کارهای صورت گرفته با ظرفیت این فرهنگ تناسب نداشت. مثلا در سال‌های 1384 و 1385 خیلی‌ها خجالت می‌کشیدند بگویند که ما روزی جزو رزمندگانی بودیم که از کشور دفاع ‌کردیم.

وی یادآور شد: ‌البته در سال‌های اخیر بخش‌هایی از غبار نشسته بر روی فرهنگ ایثار و شهادت را زدوده‌ایم و باید این کار را به صورت مدام انجام دهیم که برگزاری کنگره‌های شهدا می‌تواند بخشی از این تلاش‌ها باشد.

خواجه سروی اظهار کرد: انتظار از نظام آموزشی این است که فرهنگ مقاومت وارد متن آموزش شود یعنی امری که به عنوان پیوست فرهنگی کارها مطرح است. البته ما باید این بحث را به متن بیاوریم و از حاشیه خارج کنیم.

وی موفقیت‌های کشورمان را نتیجه ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس دانست و افزود: آن چه که می‌تواند در دانشگاه رخ دهد این است که همانطور که بارها ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم بدون اتکا به قدرت‌های پوشالی خط «نه شرقی و نه غربی» را به عنوان میراث ماندگار امام دنبال کنیم.

خواجه‌سروی در پایان گفت: اقدامی که می‌تواند ما را به قله‌های اقتدار برساند تولید علم و فناوری و پیشرفت سریع در این حوزه‌هاست و دانشجویان باید نه به عنوان تکلیف که به عنوان کار جهادی، این مهم را محقق کنند و همانطور که می‌دانیم شهید شهریاری، شهید علی محمدی و شهید رضایی‌نژاد در همین راه به شهادت رسیدند.
/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار