در دیدار معاون رئیس جمهور و هیئت رئیسه دانشگاه قم تأکید شد

راه‌اندازی پژوهشکده مدیریت اسلامی در دانشگاه قم

در دیدار معاون رئیس جمهور و هیئت رئیسه دانشگاه قم بر راه‌اندازی پژوهشکده مدیریت اسلامی در دانشگاه قم تأکید شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از روابط عمومی دانشگاه قم، فتح الله فروزنده در دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه قم با بیان اینکه رشته مدیریت از جمله رشته‌های مربوط به حوزه علوم انسانی است که در کشور نقش تعیین‌کننده دارد، عنوان کرد: حدود 10 درصد از دانشجویان کشور از رشته مدیریت هستند که به نوعی شاکله کلی کشور را بر عهده دارند.
وی بر ضرورت نهادینه‌سازی رشته مدیریت تأکید کرد و گفت: باید در راستای نهادینه کردن رشته مدیریت یک کار بنیادی و اساسی صورت پذیرد و یک تیمی پیرامون این مهم تحقیقاتی انجام دهند و رشته مدیریت را نهادینه کنند و یک کارگروه هم به صورت کاربردی تغییرات کوتاه مدت را انجام دهد و برخی از این‌ها بحث‌های نظریه‌ای هست و برخی دیگر نیز کاربردی کردن آن است.
معاون توسعه مدیرت و منابع انسانی از تشکیل کارگروهی در آن رابطه خبر داد و افزود: عناوین، سرفصل‌ها، محتوا، استاد و دانشجو پنج محوری هست که کمیته طراحی کرده است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه قم بیان کرد: توقعی که از این دانشگاه می‌رود این است که مدیریت اسلامی را در کشور تزریق کند.
فرزونده اضافه کرد: اگر ما با رویکرد اسلامی و بر مبنای ارزش‌های الهی کارها را انجام دهیم می‌توانیم امید به موفقیت داشته باشیم.
وی تصریح کرد: باید به اساتید آموزش‌های لازم را ارائه کنیم و آنها را با مفاهیم اسلامی آشنا کرده و روش‌های کار با منابع اسلامی را به آنان بیاموزیم.
آیت‌ الله احمد بهشتی، سرپرست دانشگاه قم نیز در خصوص ظرفیت‌های دانشگاه قم به ایراد سخن پرداخت.
وی خواستار تعامل و گسترش ارتباط بین دانشگاه قم و مجموعه‌های معاونت ریاست جموری شد و در خصوص راه‌اندازی پژوهشکده مدیریت اسلامی در دانشگاه قم گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در دانشگاه قم وجود دارد می‌توان از این ظرفیت‌ها در این پژوهشکده بهره برد.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امیدوارم این پژوهشکده در راستای اهدافی که برای آن پیش‌بینی شده است گام‌های مهمی بردارد.
نقی‌پور، عضو هیئت علمی دانشگاه قم نیز با اشاره به تشکیل کارگروه‌ها در رشته مدیریت اضافه کرد: در این کارگروه‌ها سیاست بر این است که از توانمندی تحقیقاتی کشور در حوزه‌های مدیریت اسلامی استفاده کنیم.
وی همچنین تصریح کرد: در این ارتباط از تمام ظرفیت‌های موجود در قم و دانشگاه قم بهره خواهیم گرفت و سعی خواهیم کرد تا سیر تحقیقات مطالعات اسلامی را با توجه به رشته مدیریت تعریف کنیم.
مؤدب معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم نیز عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود امیدواریم دانشگاه قم در این راستا به عنوان یک پایگاه علمی و دینی بتواند کمک کند.
وی گفت: دانشگاه قم از نظر مکان و اعضای هیئت علمی دیگر، اسناد و برخی از کتاب‌های موجود را بدون هیچ مشکلی در اختیار قرار می‌دهد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.