خوزستان/

افزايش توليد گاز ترش در پالايشگاه گاز مسجد سليمان

سرپرست بهره‌برداری پالایش گاز بید بلند از افزایش ظرفیت تولید در پالایشگاه گاز مسجد سلیمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛محمدرضا رونقی گفت : در آذر ماه سال جاری در مقایسه با ماه قبل از ان تولید گاز ترش در پالایشگاه گاز مسجد سلیمان به میزان بیش از 12 میلیون متر مکعب افزایش یافته ‎است.

وی با بیان اینکه دریافت ماهانه این مقدار گاز از ابتدای تأسیس پالایشگاه تاکنون بی‎سابقه بوده ‎است افزود : با افزایش 2 برابری تولید گاز ترش نسبت به همین مدت زمان مشابه در سال گذشته از 39 و نیم میلیون به 77 و 9 دهم میلیون مترمکعب در سال جاری رسیده ‎است. وی با اشاره به غلظت گاز ترش ورودی به این پالایشگاه گفت : در آبان ‎امسال غلظت H2S گاز ترش ورودی به پالایشگاه بیشتر از حد معمول گاز دریافتی در ماه‎های گذشته بوده ‎است.

سرپرست بهره برداری پالایش گاز بید بلند افزود : با وجود تولید بالای گاز شیرین ، پارامترهای کیفی این گاز طبق گزارش آزمایشگاه‎ها با استانداردهای شرکت ملی گاز ایران مطابقت دارد.

رونقی با بیان اینکه میزان دریافت گاز ترش این پالایشگاه در آبان سال جاری 8 و سه دهم میلیون مترمکعب بوده است گفت : این میزان دریافت گاز ترش از واحد بهره برداری نفت سفید پالایشگاه به عنوان رکوردی در تاریخ چهار ساله آن به شمار می‎رود.

این پالایشگاه تولید و تأمین محصولاتی از قبیل گاز طبیعی و استاندارد شهروندان مسجد سلیمانی و همچنین صنایع این شهرستان از جمله کارخانه سیمان مسجد سلیمان را به عهده دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.