عریقات : آمریکا دست از جانبداری اسرائیل بردارد

"صائب عريقات " مذاكره‌كننده ارشد فلسطين به شدت از اقدام آمريكا در دادن راي مخالف به قطعنامه شوراي حقوق بشر سازمان ملل درخصوص تشكيل كميته حقيقت‌ياب براس شهرك‌سازي‌هاي رژيم صهيونيستي در اراضي فلسطيني انتقاد كرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ "عريقات" مذاكره‌كننده ارشد فلسطين با انتقاد شديد از سياست آمريكا ، اين اقدام واشنگتن را اشتباهي بزرگ براي سياست خارجي اين كشور دانست.

 

بر اساس این گزارش ، "عريقات " تاكيد كرد: آمريكا تنها كشوري بود كه به اين قطعنامه راي مخالف داد و اين بيانگر جانبداري آمريكا از اسرائيل است . وي همچنين از كشورهاي عربي خواست تا از نفوذ خود نزد آمريكا استفاده كرده و جلوي جانبداري‌هاي اين كشور از اسرائيل را بگيرند.

 

"عریقات " ادامه داد : فقط يك راي مخالف به اين قطعنامه نشان مي‌دهد كه جهان نيز از اقدامات اسرائيل به ستوه آمده است.

 

این گزارش می افزاید ، شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد اقدام رژيم صهونيستي براي ساخت واحدهاي جديد در كرانه باختري و قدس شرقي را محكوم كرده و تاكيد كرده بود كه اين اقدام موجب از بين بردن فرايند صلح مي‌شود و راهكار تشكيل دو كشور را تهديد مي‌كند.

رژيم صهيونيستي نيز اعلام كرد هرگز با تحقيقاتي كه كميته حقيقت‌ياب مذكور درباره شهرك‌سازي‌هاي اسرائيل در اراضي‌هاي فلسطيني انجام مي‌دهد، همكاري نخواهد كرد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار