چگونه طول عمر باتري گوشي هاي هوشمند را افزايش دهيم؟

هميشه به نظر مي‌رسد باتري تلفن هاي هوشمند عمر كمتري دارند، پديده اي كه كاملا واقعيت دارد چون كار براي از تلفن هاي هوشمند كار بيشتر مي‌كشند.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران، مهندس رضا شفيعي كارشناس سخت افزار با بيان اينكه گوشي هاي هوشمند به واسطه كارايي بيشتر شارژ باتري آنها خيلي زود تمام مي‌شود، گفت: دسته بندي هاي زيادي براي گوشي هاي همراه وجود دارد كه از آن جمله مي‌توان به گوشي هايي اشاره كرد كه استفاده از آنها بسيار كم شده مانند nokia 1100 كه فقط كاربر قراري ارتباط انجام مي دادند دسته ديگر كه اخيراً وارد بازار شده اند به همراه قابليت برقراري ارتباط كارهاي ساده اي مانند باز كردن فايل هاي كامپيوتري و غيره را انجام مي‌دهند و دسته سوم ابزارهايي هستند كه كار برقراري تماس را هم انجام مي‌دهند مانند PDA ها و تبلت ها كه اين دو دسته آخر به گوشي هاي هوشمند معروف شدند.

وي با اشاره به اينكه اين دو گروه از گوشي ها ي هوشمند به گوشي هاي مولتي تسك معروفند، اظهار داشت: اين گوشي ها قادرند چندين نرم افزار را به طور همزمان اجرا كنند كه خود اين كار باعث كاركرد بيشتر گوشي و تمام شدن شارژ آن مي‌شود.

وي افزود: كاربر براي افزايش طول عمر روزانه باتري گوشي هوشمند بايد برنامه هاي كمتري را همزمان اجرا كند به طور مثال آنتي ويروس ها از آن دسته نرم افزارهايي هستند كه هميشه در حال اجرا بوده بنابراين توصيه مي‌شود به جاي نصب آنتي ويروس، راههاي نفوذ آنتي ويروس بسته شود مثل بلوتوث و واي فاي wi-fi خاموش.

** ميزان روشنايي LCD گوشي هاي هوشمند را بين 20 تا 30 درصد قرار دهيد

مهندس شفيعي در ادامه با تاكيد بر اينكه امكانات سخت افزاري كه بر روي اين نوع گوشي ها اضافه شده است مانند gps- gprs بلوتوث - wifi و غيره براي دائم روشن بودن شارژ بسيار زيادي از باتري گوشي را مصرف مي‌كند بنابراين پيشنهاد مي‌شود اين ابزارها فقط در مواقع ضدوري روشن شوند.

وي همچنين ميزان روشنايي LCD گوشي هاي هوشمند را كه اكثر بر روي 90 تا 100 درصد قرارداد را يكي از مواردي عنوان كرد كه در كاهش شارژ باتري گوشي هوشمند بسيار موثر بوده و كسي به ‌آن توجه نمي‌كند.

اين كارشناس سخت افزار اضافه كرد: با 20 تا 30 درصد روشنايي هم مي‌توان با گوشي كاركرد و عمر شارژ باتري روزانه آن را 2 تا 3 برابر افزايش داد.

مهندس شفيعي با اشاره به اينكه حالت لرزش روي باتري گوشي هوشمند هم از نظر سخت افزاري و هم طول عمر آن ثاتير مخربي دارد تاكيد كرد: با خاموش كردن گوشي در طول شب هم به گوشي استراحت داده مي شود و هم كاربر از آسيب امواج مخرب در طول شب دور مي‌ماند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: به طور كلي اگر كاربر مي‌خواهد باتري گوشي هوشمند در طولاني ترين زمان ممكن برايش كار كند بايد از دائم شارژ كردن آن خودداري كند و بهترين زمان شارژ گوشي هنگامي است كه كاملاً خالي شده است و به محض اتمام شارژ بايد از پريز برق كشيده شود./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار