تکنولوژی اطلاعات تاثیر گسترده ای در افزایش بهره وری ها دارد

بررسی شرایط جدید بین المللی نشان می دهد که راه توسعه کشورها، توانمندی تکنولوژی است و آن چه که می تواند در این عرصه نقش بازی کند تکنولوژی اطلاعات است.

دکتر عبدالله عبدی کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه در مقطع کنونی کشور ما در شرایط ویژه ای به سر می برد که وجه اصلی این شرایط را می توان ورود سریع و بی وقفه تکنولوژی جدید رایانه و فناوری اطلاعات دانست به خبرنگار فناوری باشگاه خبرنگاران بیان داشت: واقعیت این است که به طور عمده توجه کمی در مدیران و مسئولان اجرایی کشور به مساله یادگیری رایانه و فناوری اطلاعات وجود دارد و هنوز اتفاق نظر در راه حل آن و هماهنگی و اراده ملی در تحقق آن وجود ندارد.
وی افزود: توسعه این فناوری تاثیر بسیار گسترده ای در توسعه سایر تکنولوژی ها، افزایش بهره وری سازمان ها و مراکز، بهبود ارائه خدمات به مردم و ایجاد فرصت های جدید و متنوع دارد.
این کارشناس فناوری اطلاعات اذعان داشت: تفاوت عمده توسعه این فناوری نسبت به سایر فناوری ها را می توان ضرورت فراگیر شدن استفاده از این فناوری در سطح وسیعی از جامعه دانست که از یک طرف بدون آن بازار لازم در کشور ایجاد نمی شود و از طرفی ایجاد مشاغل جدید نیز بدون آموزش لازم به متقاضیان ممکن نیست.
وی خاطر نشان کرد: ضروری است هر شهروند در جامعه، حداقل دانش و مهارت مورد نیاز برای استفاده از فناوری اطلاعات را دارا باشد./عط

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار