صنايع دستي كشور از متنوع ترين صنايع دستي دنيا

صنايع دستي كشورمان از متنوع ترين صنايع دستي دنيا مي باشد كه جايگاه جهاني و كاركردهاي آن حفظ نشده است.

منوچهر عبدلي مدير عامل اتحاديه تعاوني صنايع دستي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: باور و اعتقاد كامل به بخش صنايع دستي در كشور وجود ندارد و با توجه به اينكه اتحاديه ها و تشكلها كارهاي اصلي را در اين بخش انجام مي دهند اما جايگاه مشخصي ندارند و در اين زمينه براي حضور در نمايشگاه ها افراد را در نظر مي گيرند.
وي ادامه داد: براي اولين بار نمايشگاه بين المللي صنايع دستي را اتحاديه ها برگزار کردند كه نشانه تعامل بيشتر اتحاديه ها مي باشد.
وي افزود: در بحث نرم افزارها، بانكهاي اطلاعاتي محصول را اجرايي نموده ايم و با بانكها قراردادي بسته ايم كه بانك ملي پيشتاز اين كار بوده است.
عبدلي ادامه داد:تعاوني ها مانند بخش خصوصي مجاز به فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي هستند كه با نظارت مديريت و تثبيت كار، بخش تعاون را فعالتر کنيم كه اين كار نيازمند بنيه مالي زيادي خواهد بود تا كاركردهايمان را تسريع و شتاب بيشتري يابد.
وي تصريح كرد: در بحث صادرات برنامه هاي خاص و وسيعي داشته ايم و در نمايشگاه هاي مختلف از جمله ميلان، بازار چين ورود پيدا كرديم و همچنين با اتحاديه چين تفاهم نامه همكاري مشترك امضا كرديم.
وي خاطر نشان كرد: در كشور هيچ سند چشم انداز و مشخصي در صنايع دستي نداريم و بدون نظام برنامه ريزي جامع نمي توان صنايع دستي را ارتقا دهيم. /ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار