احمدي‌نژاد در ديدار معاون کابينه وزراي ترکمنستان در امور نفت و گاز تاکيد کرد؛

لزوم تلاش در جهت گسترش و استحکام بيش از پيش مناسبات ايران و ترکمنستان

رييس جمهور با اشاره به روابط عميق و تاريخي ايران و ترکمنستان بر لزوم تلاش مسوولان دو کشور در راستاي گسترش و استحکام بيش از پيش مناسبات همه جانبه تاکيد کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد عصر ديروز(چهارشنبه) در ديدار خوجا محمد اف معاون کابينه وزراي ترکمنستان در امور نفت و گاز با اشاره به ظرفيت‌هاي همکاري ميان تهران – عشق آباد اظهار داشت: احداث راه آهن مشترک توسط متخصصان و پيمانکاران ايران و ترکمنستان پروژه اي مهم و تاريخي است و مسوولان دوکشور بايد همه تلاش خود را در جهت بهره برداري هرچه زودتر از اين پروژه به کار گيرند.

رييس جمهور همچنين بر اهتمام ويژه مسوولان دو کشور در خصوص رفع برخي مشکلات موجود در مسير اجراي اين پروژه و ديگر پروژه هاي مشترک ميان دو کشور تاکيد کرد و گفت: مطمئناً با کمک و همکاري يکديگر همه مشکلات را برطرف و روابط تاريخي ميان دوکشور را مستحکم تر از گذشته خواهيم کرد.

خوجا محمد اف معاون کابينه وزراي ترکمنستان در امور نفت و گاز نيز ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با احمدي نژاد، نتايج گفتگوهاي خود با مسوولان ايراني را در جهت گسترش روز افزون همکاري هاي دو جانبه مثبت ارزيابي و از توجه ويژه رييس جمهور نسبت به بهره‌برداري هرچه زودتر از پروژه‌هاي مشترک ميان دو کشور قدرداني کرد./ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار