ها آرتص : طرح اسرائيل براي حمله به ايران به تعويق افتاد

هاارتص نوشت اسرائيل طرح حمله به تاسيسات اتمي ايران را تا بهار سال 2013 به تعويق انداخت.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران ،اين روزنامه در شماره امروز خود به قلم امير اورن در اينترنت نوشت: سه شنبه شب طرح حمله به ايران در سال 2012 منتفي شد. هرچند طرح حمله به جمهوري اسلامي همچنان پابرجا است اما زمان اجرايي شدن آن به تعويق افتاد. آنچه که کاملا مشخص است اسرائيل در سال جاري ميلادي به تاسيسات اتمي ايران حمله نخواهد کرد.
با توجه به شبيه سازي جنگ انجام شده توسط فرماندهي مرکزي آمريکا، ايران با شليک تنها يک موشک در پاسخ به حمله اسرائيل به تاسيسات اتمي اش، مي تواند دويست آمريکايي را بکشد.
زمانيکه اسرائيل به طور علني طرح حمله نظامي به ايران را مطرح کرد انتظار نداشت آمريکا با آن مخالفت کند و حتي درباره عواقب آن به تل آويو هشدار دهد. اما اکنون آمريکا در مقابل اسرائيل ايستاده است و موضعي کاملا متفاوت درباره حمله به تهران اتخاذ کرده است. مي توان گفت پيشنهاد پنتاگون به کنگره امريکا براي گرفتن بودجه بيشتر به منظور ساخت گنبد آهنين -سيستم دفاع ضدموشکي- تا حدودي اسرائيل را درباره همسويي کاخ سفيد با تل آويو اميدوار کرده است.
حفظ امنيت اسرائيل يکي از اولويت هاي آمريکا به عنوان متحد ديرينه اين رژيم است. باراک اوباما رئيس جمهور و لئون پانتا وزير دفاع آمريکا با اشاره به هدف قرار گرفتن موفقيت آميز هشتاد موشک شليک شده از نوار غزه به اسرائيل توسط سيستم دفاع ضد موشکي گنبد آهنين از کنگره خواستند تا براي توسعه اين سيستم دفاعي اسرائيل بودجه بيشتري در اختيار پنتاگون قرار دهد. مي توان گفت اين درخواست کاخ سفيد در راستاي تلاش دولت آمريکا براي تامين امنيت اسرائيل مطرح شده است.
سي و هشت دقيقه بعد از مطرح شدن اين درخواست، ايهود باراک وزير جنگ اسرائيل از اين اقدام کاخ سفيد قدرداني کرد. زماني که باراک از اين اقدام آمريکا قدرداني کرد، با انتشار بيانيه اي اعلام کرد تل اويو به طور يک جانبه و بدون اجازه کاخ سفيد و قبل از برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريکا در ماه نوامبرهيچ گونه اقدامي عليه ايران انجام نخواهد داد. بر اساس اين بيانيه طرح حمله به ايران حداقل تا بهار سال 2013 به تعويق افتاده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار