ايران مهره معامله انتخاباتي لابي صهيونيستي با آمريکا

روزنامه الحيات گزارش داد: شرط اسرائيل براي حمايت لابي صهيونيستي در آمريکا از اوباما در انتخابات رياست جمهوري، حمله به ايران است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ، برخي اطلاعات نشان مي دهد اسرائيل اوباما را در برابر يک معامله قرار داد. اوباما مجبور است از ميان دو گزينه يکي را انتخاب کند: يا با حمله به ايران موافقت کند يا اينکه حمايت لابي صهيونيستي در آمريکا را در انتخابات رياست جمهوري آينده از دست بدهد.

در ادامه اين مقاله آمده است کارشناسان بين المللي معتقدند نابودي تأسيسات هسته اي ايران نمي تواند به آساني حمله به نيروگاه عراق در سال 1981  و حمله به مرکز هسته اي سوريه در سال 2007 باشد و کار اسرائيل نيست.

در اين زمينه "افرائيم کام" معاون مرکز تحقيقات امنيت ملي اسرائيل مي گويد بمباران تاسيسات هسته اي ايران يک عمليات بسيار پيچيده خواهد بود.

در ادامه اين مقاله آمده است مقامات آمريکايي اعلام کردند واشنگتن مخفيانه در همين ماه جنگ به ايران  را شبيه سازي کرده است تا بازتابهاي هر نوع حمله اسرائيل به ايران را ارزيابي کند و به اين نتيجه رسيد که حمله به ايران  به بروز جنگ منطقه اي گسترده منتهي خواهد شد  و بعيد نيست آمريکا به اين جنگ کشيده شود که صدها کشته براي آمريکائيها بر جاي خواهد گذاشت.

روزنامه نيويورک تايمز در شماره روز نوزدهم مارس امسال (2012) به نقل از همين مقامات آمريکايي  که نامشان فاش نشده است، نوشت شبيه سازي جنگ که از آن به "نگاه داخلي " ياد شده است، نشان داد که آمريکا از پيامدهاي حمله اسرائيل به ايران نگران است .آنها گفتند  اين شبيه سازي بر نگرانيهاي مقامات عاليرتبه آمريکا افزوده است. اين مقامات از اين نگرانند که محال است پاي آمريکا  به مقابله ميان اسرائيل و ايران باز نشود./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار