رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نخست وزیر ترکیه:

نباید اجازه داد خط مقاومت علیه رژیم صهیونیستی مخدوش شود

علي لاريجاني در دیدار نخست وزیر ترکیه و هیات عالی رتبه همراه وی، با اشاره به چشم انداز تحولات منطقه گفت: ایران و ترکیه با همکاری نزدیک یکدیگر می توانند به بسیاری از معضلات و مشکلات پیچیده منطقه سامان دهند.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی عصر دیروز در دیدار نخست وزیر ترکیه و هیئت عالی‌رتبه همراه وی اظهار داشت: نباید اجازه داد در فضای کنونی خط مقاومت علیه رژیم صهیونیستی مخدوش شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری های دوستانه دو کشور به ویژه مناسبات اقتصادی و تجاری خاطرنشان کرد: باید از همه امکانات و ظرفیت های وسیع دو کشور برای توسعه و گسترش همه جانبه مناسبات برادرانه بهره گرفت و باید تلاش کرد تسهیلات لازم جهت گسترش روابط اقتصادی- تجاری فراهم شود.

وی در ادامه همکاری های پارلمانی دو کشور را پشتوانه مهمی بر توسعه روابط دوجانبه خواند و افزود: مجلس شورای اسلامی حامی گسترش همه جانبه روابط برادرانه دو کشور است.

لاریجانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع استقرار سامانه دفاع موشکی ناتو در خاک ترکیه ابراز اطمینان کرد با رایزنی ها و مشورت های نزدیک دو کشور این موضوع حل می شود.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز در این دیدار با سازنده و مفید خواندن مذاکرات خود با مقامات عالی رتبه کشورمان گفت: مناسبات ایران و ترکیه ریشه در تاریخ طولانی و اشتراکات عمیق فرهنگی- دینی دو ملت دارد.

نخست وزیر ترکیه در ادامه بر آمادگی کشورش برای توسعه همه جانبه مناسبات برادرانه با ایران و به ویژه در زمینه همکاری های اقتصادی- تجاری و منطقه ای تاکید کرد و یادآور شد: نباید به کسانی که می خواهند به روند رو به توسعه همکاری های برادرانه ایران و ترکیه ضربه بزنند، اجازه فعالیت داد.

دو طرف در این دیدار همچنین درباره چشم انداز تحولات منطقه بویژه اوضاع سوریه و عراق گفتگو و تبادل نظر و توافق کردند به رایزنی ها و مشورت‌های نزدیک خود در قبال تحولات منطقه ادامه دهند./ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار