مازندران /

مقیم شدن 400 میلیون نفر در مرزهای فرهنگی نوروز

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مرزهای فرهنگی نوروز، 400 میلیون نفر را در دنیا زیر پوشش قرار می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران yjc.ir/state، اسدالله محمدپور در نشست اجرایی ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران گفت: ستاد تسهیلات سفر در استان به صورت اتاق عملیات، فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی نوروز، مرزهای فرهنگی نوروز را افزایش داده است، افزود: پیام نوروز صلح و دوستی است.

محمدپور با اشاره به اینکه بسیاری از اعیاد و مناسبت‌ها در مقاطعی از زمان به وجود آمده و سپس به سرعت از بین رفته‌اند، تصریح کرد: نوروز، مناسبتی است که هزاران سال سابقه دارد و از بین نرفته است چراکه پیام اخلاقی و انسانی دارد که مورد پذیرش همه است.

وی با بیان اینکه اسلام هم نوروز را به عنوان یک واقعه انسانی که مرتبط با دستورهای دین است پذیرفت، یادآور شد: مرزهای فرهنگی نوروز، 400 میلیون نفر را در دنیا زیر پوشش قرار می‌دهد.

محمدپور که در سفر رئیس جمهور به تاجیکستان برای برگزاری جشن نوروز حضور داشت، ادامه داد: از وقتی که نوروز ثبت جهانی شد، برای کشورهای فارسی زبان مورد اهمیت بیشتری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیام نوروز که همان پیام اسلام و انقلاب است در دنیا رشد کرده است، افزود: اینها پیامی برای ایرانیان دارد که فرهنگ غنی ما در دنیا در حال توسعه است.

محمدپور خاطرنشان کرد: نوروزبانی فعالیت و خدمتی است که با سایر فعالیت‌ها در طول سال قابل مقایسه نیست.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.