تبریز/

اختصاص مناطق حاشيه اي رودخانه ارس به توليد محصولات ارگانيک

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي گفت: مناطق حاشيه اي رودخانه ارس از جلفا تا خداآفرين در مساحت 1500 هکتاري به کشت و توليد محصولات ارگانيک اختصاص مي يابد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، ايراني در حاشيه بازديد از دشت گلفرج جلفا در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اين مطلب گفت: انار، انجير، زردآلو،انگور، آلبالو و سيب از جمله اين محصولات هستند.

وي با بيان اينکه توليد محصولات ارگانيک از اهداف مديريت هاي زراعت و باغباني در استان، برنامه هاي متعددي را به خود اختصاص داده است گفت: در منطقه آذربايجانشرقي، حبوباتي مانند نخود و عدس به صورت ارگانيک توليد مي شوند.

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادکشاورزي استان با بيان اينکه افزايش کلينيک ها، آزمايشگاه ها و شرکت هاي فني و مهندسي با هدف رسيدن به توليد محصول سالم و ارگانيک در استان رو به افزايش است با ذکر بخشي از اقدامات براي توليد محصولات ارگانيک يادآور شد: کنترل بیولوژیکی و غيرشيميايي آفات براي از بين بردن آفات محصولات خاص از جمله اين اقدامات براي توليد محصولات ارگانيک است.

ايراني فام با بيان اينکه توليد گل محمدي ارگانيک در هزار هکتار از اراضي اسکو نيز يکي ديگر از اين برنامه هاست که به زودي اجرا خواهد شد تاکيد کرد: سازمان براي توليد محصولات سالم برنامه هايي در نظر دارد که در آينده اطلاع رسانی خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.