اختصاصی/

آینده شغلی کودکان فردا

کارشناسان به تعدادی از مشاغل که در 20 سال بعد در حوزه سلامت و کشاورزی نیاز است اشاره ای داشته اند که در این مطلب می خوانید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، با پیشرفت زمان و ظهور تکنولوژی های جدید به مشاغل جدید نیز نیاز خواهد بود. کارشناسان به تعدادی از این مشاغل که در 20 سال بعد در حوزه سلامت و کشاورزی نیاز است اشاره ای داشته اند که در این مطلب می خوانید.

_ جراحی در حوزه افزایش حافظه
در آینده حوزه ای به علم پزشکی و تخصص جراحی اضافه خواهد شد که وظیفه آن افزایش حجم حافظه افراد است. با توجه به انفجار اطلاعاتی به وجود آمده در دنیا و گسترش روزافزون این مسئله به نظر می رسد که این تخصص نیز در آینده مورد نیاز باشد.

- متخصص تولید اندام انسانی
پیشرفت علوم در زمان حال و همچنین در آینده این قابلیت را به انسان داده و خواهد داد تا اندام های مختلف بدن انسان را تولید کند، پس در این زمینه نیاز روزافزونی به متخصص خواهد بود. البته نیایستی فراموش کرد که به متخصصانی در حوزه ترمیم بافت های آسیب دیده نیز نیاز خواهد بود.

_ متخصص نانو پزشکی
با توجه به انقلابی که نانو تکنولوژی در تمامی علوم و خصوصا علم پزشکی به وجود آورده است مسلما یکی از پر نیازترین بخش ها در بازار کار بحث حوزه نانو و نانو پزشکی خواهد بود. با توجه به سرمایه گذاری سنگین در داخل کشور نیز بایستی انتظار داشت که در آینده در کشور ما نیز این حرفه جزء حرفه های پر تقاضا قرار گیرد.

_ متخصص ژنتیک کشاورزی
با توجه به افزایش جمعیت انسان ها و نیاز به تولید غذای بیشتر و بهتر، نیاز مبری در آینده به متخصصین ژنتیک در حوزه کشاورزی خواهد بود.

_ مشاور سلامت افراد مسن
به طور کلی و در اکثر جوامع امروزی میانگین سن در حال افزایش است. در عین حال با توجه به پیشرفت علم پزشکی میانگین سن و تعداد افراد مسن نیز روز بروز افزایش می یابد. این مشاورین و متخصصین در آینده بایستی بتوانند به وسیله داروها و روش های درمانی جدید از افراد مسن مراقبت کنند./ق پ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار