فارس/

برگزاری کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و جهاد اقتصادی

مدیر روابط عمومی دانشگاه کازرون گفت: کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و جهاد اقتصادی سوم و چهارم اسفند ماه سال جاری در سالن اجتماعات دانشگاه کازرون برگزار می‌شود.

به  گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ابراهیم آروند بعد از ظهردیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال 1390 به عنوان سال جهاد اقتصادی و ارتباط مستقیم اطلاعات با رویکردهای نوین اقتصاد امروز از قبیل تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال، اظهار داشت: دانشگاه کازرون با همکاری نهادهای مربوط و دانشگاه‌های کشور اقدام به برگزاری کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و جهاد اقتصادی می‌کند.
وی افزود: در این کنفرانس سعی می‌شود تا با بهره‌گیری از دانش و تجربه متخصصان و اساتید پیشگام کشور، وجوه مختلف فناوری اطلاعات در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، فنی و اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد تا زمینه تدوین استراتژی مناسب و جامع برای توسعه تمام‌جانبه به ویژه در زمینه اقتصاد در سال جهاد اقتصادی فراهم شود.
دبیر کمیته روابط عمومی کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و جهاد اقتصادی دانشگاه کازرون خاطرنشان کرد: این کنفرانس با همکاری دانشگاه شیراز و حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور داوران علمی از دانشگاه‌های شهید بهشتی، تربیت مدرس شیراز، صنعتی شیراز و دانشگاه کازرون برگزار می‌شود.
آروند تصریح کرد: محورهای این همایش شامل نقش فناوری اطلاعات در پیشبرد اهداف جهاد اقتصادی، راه‌کارهای فرهنگی فناوری اطلاعات در دستیابی به اهداف جهاد اقتصادی، جایگاه تجارت الکترونیکی در توسعه اقتصادی، نقش سیستم‌های بانکداری الکترونیکی در توسعه اقتصادی و گردشگری الکترونیکی است.
وی همچنین گفت: از دیگر محورهای این همایش می‌توان به موضوعاتی مانند اشتغال، توسعه، مدیریت دانش و توسعه اقتصادی دانش محور، بررسی هوش تجاری و ابزارهای موثر در افزایش کارایی و رقابت‌پذیری بنگاه‌ها، فناوری اطلاعات و معماری سازمان، بازاریابی الکترونیکی، فرصت و چالش‌ها، شهر الکترونیکی و زیر ساخت‌های فنی نیز اشاره کرد.
مسئول روابط عمومی دانشگاه کازرون ادامه داد: همچنین موضوعات اجتماعی و فرهنگی، نقش سلامت الکترونیکی در توسعه اجتماعی و فرهنگی، بررسی نقش ابزارهای نوین ICT در مقابله با جرایم سایبری، آموزش الکترونیکی، فرصت‌ها و چالش‌ها و راهکارها، فناوری‌های نوظهور، مهندسی وب، شبکه‌های کامپیوتری، کاربردهای فناوری اطلاعات، امنیت اطلاعات و سیستم‌های نرم‌افزاری، معماری کامپیوتر و سیستم‌های بلادرنگ، پایگاه داده و داده‌کاوی و راه‌کارهای فارسی‌سازی متون علمی رشته فناوری اطلاعات در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
آروند در پایان گفت: علاقمندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به وب‌گاه همایش به آدرس www.itec2012.ir مراجعه کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.